مطالعات علمی نشان می‌دهد که برخی غذاها و نوشیدنی‌ها باعث سردرد می‌شوند و افراد مبتلا به میگرن باید این محصولات را از رژیم غذایی خود دور کنند. اگر با غذاها و نوشیدنی های محرک سردرد آشنایی ندارید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

1. نوشیدنی‌های رژیمی و تنقلات حاوی شیرین‌کننده مصنوعی
آسپارتام که در انواع نوشیدنی های رژیمی یافت می شود در برخی افراد علائمی مانند سردرد، سرگیجه و مشکلات حافظه ایجاد می کند. همه افراد با آسپارتام مشکل ندارند، اما هرکسی که از سردرد یا میگرن رنج می برد، باید نوشیدنی های رژیمی و تنقلات حاوی شیرین کننده های مصنوعی را از برنامه غذایی خود حذف کند.

2. فرآورده های گوشتی
آیا تا به حال توجه کرده اید که محصولات گوشتی همیشه تازه به نظر می رسند؟ دلیل این تازگی استفاده از نیترات ها و نیتریت ها برای نگهداری این مواد غذایی است. اینها ترکیبات شیمیایی هستند که رگ های خونی را باز می کنند و از جمله باعث سردرد می شوند. میزان بالای سدیم موجود در فرآورده های گوشتی نیز باعث کم آبی شدن این غذاها می شود. ترکیب این عوامل فرآورده های گوشتی را به یکی از محرک های اصلی سردرد تبدیل می کند.

3. سس سویا
دفعه بعد که سوشی را با سس سویا می خورید یا قصد دارید از سس سویا در غذاها و سالادهای دیگر استفاده کنید، حتما به این فکر کنید که آیا میگرن یا سردرد دارید یا خیر؟ این سس سرشار از سدیم است و منجر به کم آبی بدن می شود، در حالی که همین خاصیت به عنوان محرک سردرد عمل می کند.

4. آووکادو
اگر از میگرن منظم رنج می برید، حتما بررسی کنید که آیا رژیم غذایی شما حاوی آووکادو است یا خیر. این میوه سبز مفید حاوی تیرامین است. این ترکیب طبیعی که عروق خونی را منقبض و سپس گشاد می کند باعث سردردهای شدید می شود.

5. موز
اگرچه موز یکی از بهترین میوه ها محسوب می شود، اما این میوه مفید حاوی تیرامین نیز می باشد. بنابراین اگر بعد از پوست کندن موز احساس سردرد کردید، باید از خوردن موز خودداری کنید.

6. آدامس 
اگر عادت به خوردن منظم انواع آدامس دارید و همچنین دچار سردرد می شوید، حتما باید توجه داشته باشید که خوردن آدامس نیز می تواند محرک سردرد باشد. محققان می گویند تنش مداوم عضلات سر و گردن ناشی از جویدن آدامس می تواند باعث سردرد شود. آدامس های حاوی آسپارتام نیز در برخی افراد باعث سردرد می شوند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *