قیمت جهانی طلا در روز پنجشنبه با وجود نزدیک شدن به پایین ترین سطح شش ماهه در جلسه قبل ثابت بود، زیرا بازدهی دلار و خزانه داری افزایش یافت و بازارها منتظر اطلاعات اقتصادی ایالات متحده برای سرنخ هایی در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو بودند.

به گزارش ایسنا، قیمت هر اونس طلای جهانی با 0.9 درصد کاهش به 1874 دلار و 10 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با 0.05 کاهش به 1875 دلار و 10 سنت رسید.

داده های روز چهارشنبه نشان داد که سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده در ماه اوت افزایش یافته و به نظر می رسد که هزینه های تجاری برای تجهیزات دوباره افزایش یافته است.

دلار در برابر ارزهای اصلی خود به بالاترین سطح 10 ماهه خود رسید در حالی که بازدهی خزانه داری به بالاترین حد در 16 سال گذشته رسید، زیرا سرمایه گذاران شرط می بندند که اقتصاد ایالات متحده در یک محیط پربازده بهتر از همتایان خود عمل کند.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، گفت: “هنوز مشخص نیست که آیا فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف کرده است یا خیر.” نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت مالکیت شمش طلا را افزایش می دهد، قیمت آن به دلار اعلام شده است و هیچ سودی به همراه ندارد.

بازار در حال حاضر بر رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم ایالات متحده، مطالبات بیکاری هفتگی که در اواخر روز به دست می‌آیند و شاخص هزینه مصرف شخصی اگوست، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، که در روز جمعه ارائه می‌شود، متمرکز است.

به گزارش رویترز، قیمت نقره با 0.3 درصد کاهش به 22.46 دلار در هر اونس رسید. پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 888.8 دلار و پالادیوم 0.1 درصد افزایش یافت و به 1222.30 دلار رسید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *