وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که دولت دارای یک برنامه‌ای برای کاهش قیمت تمام شده مسکن، به‌ویژه در چارچوب نهضت ملی مسکن برای نیازمندان، است. او افزود: به منظور دنبال کردن این سیاست، عرضه سیمان و فولاد در بورس باید متوقف شود. این تدابیر اهمیت بسیاری در کاهش قیمت‌های مسکن دارند.

به گزارش پی ام آپ مهرداد بذرپاش، در یک نشست خبری در هنگام نمایشگاه حمل و نقل، در پاسخ به انتقادات نسبت به مخالفت با ادامه عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا، توضیحاتی ارائه داد. وی اظهار کرد: بر اساس دستورات رییس‌جمهور، نهضت کاهش قیمت نهایی مسکن، به‌خصوص در چارچوب نهضت ملی مسکن برای نیازمندان، از اهمیت بسیاری برخوردار است. او بیان کرد: تداوم عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا، به تحقق این سیاست جلوگیری می‌کند.

مهرداد بذرپاش در خصوص تدابیر دولت برای کاهش قیمت نهایی مسکن اظهار نمود: دولت در مسیر کاهش قیمت‌های مسکن اقدامات مختلفی انجام داده است. او افزود: دولت قیمت زمین را به صفر رسانده است و تلاش برای کاهش سایر عوامل مصالح، از جمله مسائل مرتبط با دستمزد نیروهای انسانی را نیز در دستور کار دارد. او تأکید کرد: با این تلاش‌ها، قیمت نهایی مسکن قابل کاهش است.

وزیر راه ادامه داد: اصرار به فروش مصالح دارند. حتی اگر بخواهند فرمول قیمت پایه تغییر کند، اصرار می کنیم و به توهین به رسانه ها و افراد در مقابل دولت بسنده نمی کنیم.

وی اعلام کرد: قیمت سیمان و فولاد ساختمانی به ویژه نهضت ملی مسکن باید پایین بیاید، باید تلاش کنیم تا مسکن نهضت ملی را با کمترین هزینه تامین کنیم. این تلاش باید مال همه باشد و فلان شرکت فولادی نمی تواند با ورود به بورس قیمت را 40 درصد افزایش دهد.

وزیر راه و شهرسازی وضاحت داد: ما هدف نداریم که با عرضه کالا به بورس، قیمت مسکن را افزایش دهیم. بلکه هدف اصلی ما تعیین روش‌های منصفانه برای تعیین قیمت پایه کالاهاست. اما اگر عرضه بورسی کالا ادامه داشته باشد، باید در نظر گرفت که این موضوع می‌تواند عاملی در افزایش قیمت‌ها باشد.

وی اظهار کرد: ما نیز در حوزه پتروشیمی شاهد همین مسئله بوده‌ایم و تمام تلاش‌های ما به سمت کاهش قیمت تمام شده واحدهای مسکونی برای جامعه، به ویژه نهضت ملی مسکن که نیازمندان جامعه هستند، است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *