در این مطالعه، محققان 139 بیمار مبتلا به سرطان کولون متاستاتیک را مورد بررسی قرار دادند و آنها را به دو گروه تقسیم کردند. به گروه اول دوز بالای ویتامین D معادل 8000 واحد در روز و به گروه دوم دوز کمتر ویتامین D معادل 400 واحد در روز داده شد. شیمی درمانی استاندارد برای هر دو گروه انجام شد. نتایج نشان داد که پیشرفت بیماری در گروه مصرف کننده دوزهای بالای ویتامین D به طور کامل متوقف شد. علاوه بر این، این افراد نرخ بقای بالاتری دارند.

به گزارش «پی ام آپ»، محققان امیدوارند این روش منجر به درمان های موثرتری برای سرطان روده بزرگ شود. سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در جهان و دومین عامل مرگ ناشی از سرطان در ایالات متحده است.

کولونوسکوپی مهمترین روش غربالگری سرطان روده بزرگ است. در این روش یک لوله بلند حاوی یک لامپ و یک دوربین کوچک وارد روده می شود و به پزشک اجازه می دهد تا کل بافت روده را بررسی کند. در صورت وجود پولیپ، نمونه برداری می شود و برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه ارسال می شود. آزمایش خون و مدفوع دو روش غیرتهاجمی دیگر برای تشخیص سرطان هستند.

عوامل متعددی در افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش دارند، از جمله کم تحرکی، سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد گوشت قرمز.

روده بزرگ آخرین قسمت دستگاه گوارش است. در این قسمت از روده، آب، نمک و بقایای غذا حذف شده و مواد زائد آماده دفع می شود. سرطان روده بزرگ به دلیل رشد کنترل نشده سلول ها ایجاد می شود. معمولاً اولین مرحله سرطان روده بزرگ، تشکیل تومورهای کوچکی به نام پولیپ آدنوماتوز است که در دیواره داخلی روده بزرگ ایجاد می شود. این پولیپ ها می توانند به سرطان بدخیم تبدیل شوند. سلول های سرطانی می توانند از طریق سیستم گردش خون و لنف در سراسر بدن پخش شوند و باعث متاستاز شوند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *