صبحانه‌ای که برای کودکان مناسب است، باید شامل پروتئین، کلسیم، کربوهیدرات، ویتامین‌ها، فیبر و چربی‌های سالم باشد. بنابراین، بهتر است در صبحانه کودکان از مواد غذایی مانند لبنیات، سبزیجات، میوه‌ها و غلات استفاده کنید. همچنین، تخم مرغ و انواع مغزیجات نیز می‌توانند منابع خوبی از پروتئین برای صبحانه کودکان باشند.

دانش آموزان باید قبل از رفتن به مدرسه یک صبحانه مقوی و سالم بخورند تا تمرکز، انرژی ذهنی و جسمی داشته باشند. چرا این وعده مهم است و چه ویژگی هایی دارد؟

پاییز و ماه زیبا مهر زمان آن فرا رسیده است که دوباره کودکانی را ببینیم که به مدرسه می روند. حضوری پرشور که در برخی موارد نمی توان آن را با تمرکز و انرژی جسمی و ذهنی برای یادگیری ترکیب کرد. زیرا متأسفانه بسیاری از کودکان در 90 دقیقه از خواب بیدار می شوند. آخرین چیزی که می خورند یک فنجان چای است و به سمت مدرسه می دوند، بنابراین اولین زنگ را با ضعف و بی انرژی می گذرانند تا یک کیک و یک بسته آب میوه از کیوسک مدرسه بگیرند. اگرچه این غذاها ظاهراً معده دانش آموز را سیر می کنند، اما انتخاب مناسب و سالمی نخواهند بود. در زیر با توجه به اهمیت ایجاد عادات غذایی صحیح و داشتن انرژی کافی در مورد اهمیت صبحانه برای دانش آموزان و ویژگی های یک صبحانه خوب صحبت خواهیم کرد.

درک بهتر مفاهیم درسی

صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی کودک است و حذف آن باعث می شود کودک انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت های روزانه و رشد کافی را از دست بدهد. متاسفانه این روزها به دلیل مشغله زیاد والدین، خوردن صبحانه در رفت و آمد و عجله برای خانواده ها عادی شده است و خبری از نان تازه ای که پدر یا یکی از فرزندان تهیه کرده است نیست. برای صبحانه بدون نان امیدی به صبحانه نیست. به همین دلیل بسیاری از کودکان تمایل به خوردن صبحانه را از دست داده اند. بد نیست بدانید کودکانی که قبل از رفتن به مدرسه صبحانه می خورند عملکرد بهتری نسبت به سایر کودکان دارند. این کودکان همچنین برای درک مفاهیم توجه و تمرکز بیشتری نشان می دهند.

عواقب نخوردن صبحانه

از آنجایی که کودکان متابولیسم بالایی دارند، گلوکز سریعتر در بدن کودکان می سوزد. بر این اساس، کودکان باید قبل از رفتن به مدرسه صبحانه کامل و سالم بخورند تا تمرکز و تمرکز خود را حفظ کنند. کودکان دائما در حال رشد هستند و نخوردن صبحانه باعث می شود مغز کودک انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزانه را نداشته باشد. کودکانی که نمی خواهند صبحانه بخورند، کمتر در کلاس تمرکز می کنند و حافظه آهسته تری دارند. بنابراین، در هنگام حل تکالیف، احتمال اشتباه آنها بسیار بیشتر است. از طرفی برای بچه های مدرسه ای خوردن صبحانه سالم استرس و افسردگی را کاهش می دهد، خلق و خو را بهبود می بخشد و از اضافه وزن و چاقی جلوگیری می کند.

صبحانه کودک باید حاوی چه غذاهایی باشد؟

بهترین صبحانه برای کودکان صبحانه ای است که حاوی پروتئین، کلسیم، کربوهیدرات ها، ویتامین ها، فیبر و چربی های سالم باشد. بر این اساس بهتر است غذاهایی مانند لبنیات، سبزیجات، میوه ها و غلات را در لیست صبحانه کودکان قرار دهید. تخم مرغ و آجیل برای صبحانه کودکان پروتئین تامین می کنند.

چگونه کودکان را تشویق کنیم؟

همانطور که گفتیم صبحانه مهمترین وعده غذایی برای همه به خصوص دانش آموزان است. با توجه به این موضوع بهتر است اولاً والدین صبحانه بخورند، اگر کار در خانه به موقع شروع شود و کودک ببیند والدین با نشاط صبحانه می خورند، این امر توجه او را جلب می کند. با این حال همه اعضای خانواده دیر از خواب بیدار می شوند و در مدت زمان کوتاهی صبحانه ای با گزینه های محدود، نان بسته بندی شده و … می خورند. اگر کودک بخواهد غذا بخورد، نمی خواهد آن را خرج کند. از سوی دیگر، بهتر است در میان گزینه های احتمالی، برنامه ای مطابق با سلیقه کودک خود ترتیب دهید که به جلوگیری از تکرار این وعده غذایی کمک می کند.

منبع سایت خراسان

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *