چگونه در فصل پاییز سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم؟! / بهترین رژیم غذایی مخصوص پاییز!

معمولا در پاییز به دلیل تغییرات هوا و سردی ابتلا به بیماری‌هایی مانند آنفولانزا و کرونا افزایش می‌یابد. در ادامه قصد داریم به معرفی یک رژیم غذایی مفید برای افزایش ایمنی بدن در پاییز بپردازیم.

افراد در ماه های پاییز و زمستان بیشتر دچار بیماری می شوند. ما در حال حاضر در میانه اپیدمی کرونا هستیم، یکی از مرگبارترین اپیدمی های تاریخ بشر که تاکنون بیش از 5 میلیون نفر را کشته است. بنابراین توجه به سلامت بدن بسیار مهم است.

به گزارش پی ام آپ به نقل از برنا، یکی از موثرترین اقدامات برای حفظ سلامتی، تقویت سیستم ایمنی بدن است. متخصص تغذیه بریتانیایی، دکتر پام مانسون می گوید: تحقیقات گسترده نشان داده است که ساده ترین راه برای تقویت سیستم ایمنی، پیروی از یک رژیم غذایی مناسب است. تغذیه تاثیر مستقیمی بر عملکرد سیستم ایمنی دارد.

وی افزود: یافته های دانشمندان نشان می دهد که بدن افراد با رژیم غذایی غنی و مناسب بهتر می تواند از خود در برابر عوامل بیماری زا و عفونت های ویروسی محافظت کند. رژیم غذایی روند بهبودی پس از بیماری را تسریع می کند و از بیماری های جدی جلوگیری می کند.

بهترین رژیم غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن به شرح زیر است:

1- ویتامین A: این ویتامین از ورود عوامل ویروسی به بدن جلوگیری می کند. ویتامین A همچنین یک آنتی اکسیدان است که می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن غیر ویروسی را در بدن کاهش دهد.

2- ویتامین C: متأسفانه اگرچه بسیاری از افراد از اثرات مثبت ویتامین C بر سلامت بدن آگاه هستند، اما از این ویتامین به مقدار کافی استفاده نمی کنند. بزرگسالان برای تقویت سیستم ایمنی باید روزانه 65 تا 90 میلی گرم ویتامین C مصرف کنند. این ویتامین همچنین به گلبول های سفید خون کمک می کند تا عوامل بیماری زا را شناسایی و از بین ببرد.

3- ویتامین D: پوست توانایی تولید ویتامین D در برابر نور خورشید را دارد، اما متأسفانه به دلیل کوتاهی روز و کاهش نور خورشید، بهتر است افراد در ماه های پاییز و زمستان از مکمل های این دارو استفاده کنند. . .

4- ویتامین E: این ویتامین یکی دیگر از اعضای بدن را برای مبارزه با بیماری ها تقویت می کند. پوست! پوست به عنوان لایه بیرونی از ورود عوامل بیماری زا به بدن جلوگیری می کند و تقویت پوست به طور مستقیم به سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

5- خانواده ویتامین B: خانواده ویتامین B حاوی بسیاری از ویتامین های مختلف است که برای حفظ سلامت بدن مفید است. به عنوان مثال، ویتامین B6 باعث تولید کشنده های طبیعی پاتوژن ها می شود و ویتامین B12 در تولید سلول های T کشنده نقش دارد.

6- آهن: از این عنصر به اشکال مختلف در بدن استفاده می شود. به عنوان مثال، آهن در تولید سلول های نوتروفیل نقش دارد. نوتروفیل ها گردش گرده ها و عوامل عفونی را در بدن خنثی می کنند.

7- روی: این عنصر در تولید فاگوسیت ها و همچنین تقویت پوست به عنوان اولین لایه محافظ نقش دارد. وقتی فاگوسیت ها پاتوژن ها را می بینند، به آنها حمله می کنند و آنها را می بلعند.

8- سلنیوم: این ماده معدنی یک آنتی اکسیدان قوی است. سلنیوم به تولید آنتی بادی های جدید کمک می کند.

9- مس: این عنصر در تولید سلول های T کشنده نقش دارد.

10- اسید چرب امگا 3: این اسید یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود. اسید چرب امگا 3 باعث کاهش التهاب در هنگام عفونت به خصوص در بیماران مبتلا به آرتریت می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *