دانستنی ها

هشدار/عوارض جانبی داروهایی که هرگز نباید نادیده گرفته شوند!

با عوارض جانبی مختلف مصرف داروها آشنا شوید که هرگز نباید نادیده گرفته شوند.

به گزارش سلامت نیوز، داروها عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد می کنند که می تواند خفیف یا حتی شدید باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که عوارض جانبی داروها را از قبل بدانیم و با سلامتی ما چه می‌کنند و سپس; از آنها استفاده کنیم. در این قسمت به شما از عوارض جانبی مختلف مصرف داروها می گوییم که هرگز نباید نادیده گرفته شوند.

اضطراب، افسردگی و افکار خودکشی

بسیاری از داروهایی که برای درمان افسردگی و اضطراب استفاده می شوند، می توانند باعث اضطراب و افسردگی شدیدتر به خصوص در افراد جوان شوند. داروهای ضد افسردگی روی جعبه خود برچسب سیاهی دارند که خطرات ایجاد افکار خودکشی را ذکر می کند و هرگز نباید این علائم را نادیده گرفت.

سرگیجه

سرگیجه یکی از عوارض جدی داروهاست که نباید نادیده بگیرید. برخی از داروها هستند که باعث سرگیجه می شوند. به عنوان مثال، داروهای ضد افسردگی، ضد دیابت، داروهای ضد التهاب، داروهای قلبی عروقی، مسکن ها یا داروهای فشار خون از جمله این موارد هستند.

سردرد

سردرد یکی از شایع ترین عوارض جانبی مصرف داروها است که اکثر مردم آن را نادیده می گیرند. این می تواند ناشی از مصرف بیش از حد یک دارو، مانند مسکن، یا حتی در برخی موارد باشد. همچنین پس از مصرف داروهای بدون نسخه نیز بروز می کند.

حساسیت پوستی

اگر در حین مصرف دارو دچار حساسیت و قرمزی پوست شدید، نباید این علامت را نادیده بگیرید. شاید شما به آن دارو حساسیت دارید. همچنین ممکن است متوجه تاول، جوش یا قرمزی روی پوست خود شوید و این باید به پزشک اطلاع داده شود.

تپش قلب

در صورت مشاهده تپش قلب، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. زیرا ممکن است ناشی از مصرف داروی خاصی باشد. تپش قلب ناشی از دارو ممکن است با سرگیجه، سردرگمی، تنگی نفس و درد قفسه سینه همراه باشد و در افرادی که داروهای آسم، فشار خون، قلب و تیروئید مصرف می کنند، شایع تر است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا