دانستنی ها

پیامدهای آینده نخوردن صبحانه دانش آموزان

نخوردن صبحانه و ناشتا بودن طولانی مدت باعث افت قند خون می شود و در نتیجه به دلیل گرسنگی و اشتها غذای بیشتری در وعده ناهار خورده می شود و در نهایت منجر به اضافه وزن و چاقی می شود.

به گزارش ایسنا، در موارد روزه داری کوتاه مدت معمولاً میزان قند خون به گونه ای تنظیم می شود که به عملکرد طبیعی مغز آسیبی وارد نشود، اما در صورت طولانی شدن دوره روزه داری، می توان میزان قند خون را به دلیل تنظیم کرد. کاهش قند خون مغز نمی تواند به طور طبیعی کار کند و در نتیجه یادگیری و تمرکز مختل می شود.

رئیس گروه توسعه تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان بر اهمیت خوردن صبحانه برای دانش آموزان تاکید کرد و گفت: نخوردن صبحانه و ناشتا بودن طولانی مدت باعث افت قند خون می شود و در نتیجه غذای بیشتری در وعده ناهار مصرف می شود. منجر به گرسنگی و اشتها و در نهایت اضافه وزن و چاقی می شود.

مهنوش صاحبدل با اشاره به بازگشایی مدارس به زودی و اهمیت خوردن صبحانه برای دانش آموزان گفت: خوردن صبحانه در تغذیه کودکان و نوجوانان بسیار مهم است زیرا نخوردن صبحانه می تواند تاثیرات منفی بر یادگیری کودکان و نوجوانان داشته باشد. مردم.

در شرایط کوتاه مدت روزه داری معمولاً سطح قند خون به گونه ای تنظیم می شود که به عملکرد طبیعی مغز آسیبی وارد نشود، اما اگر دوره روزه داری طولانی شود، به دلیل کاهش قند خون، قند خون کاهش می یابد. مغز نمی تواند به طور طبیعی کار کند و در نتیجه یادگیری و تمرکز مختل می شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان گفت: کودکان و نوجوانانی که صبحانه نمی خورند بیشتر در معرض اضافه وزن و چاقی هستند. نخوردن صبحانه و ناشتا بودن طولانی مدت باعث افت قند خون می شود و در نتیجه به دلیل گرسنگی و اشتها غذای بیشتری در وعده ناهار خورده می شود و در نهایت منجر به اضافه وزن و چاقی می شود.

صاحبدل خاطرنشان کرد: برای اینکه کودکان و نوجوانان اشتهای صبحانه داشته باشند باید شب زود شام بخورند و در ساعت معینی بخوابند تا صبح زود از خواب بیدار شوند. زمان کافی. خوردن صبحانه

صبحانه خوب برای یک دانش آموز

اگر والدین صبحانه را یک وعده غذایی مهم بدانند و هر روز پشت میز صبحانه بنشینند، فرزندان و جوانان خود را به خوردن صبحانه تشویق می کنند. والدین باید به فرزندان و نوجوانان خود بیاموزند که صبح زود بیدار شوند، ورزش کنند و استراحت کنند و صبحانه را در فضای گرم خانواده صرف کنند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان گفت: غذاهایی مانند فرنی، شیربرنج، حلیم و عدس، انواع سوپ های محلی ارزش غذایی بالایی دارند و این غذاها را می توان در وعده صبحانه به کودکان و نوجوانان داد.

وی افزود: غذاهایی مانند نان، پنیر و گردو، نان و تخم مرغ و گوجه فرنگی، نان و کره و مربا، نان و کره و عسل، نان و پنیر و خرما با یک لیوان شیر نیز یک صبحانه سالم و مقوی برای کودکان است. او یک نوجوان محسوب می شود.

صاحبدل گفت: یکی از دلایل صبحانه نخوردن کودکان و نوجوانان، تکرار و یکنواختی صبحانه است. تنوع در صبحانه کودکان و جوانان را به صرف صبحانه تشویق می کند.

اهمیت میان وعده

رئیس گروه توسعه تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اهمیت میان وعده برای کودکان و نوجوانان گفت: کودکان و نوجوانان در طول روز علاوه بر سه وعده غذایی اصلی، به دو میان وعده نیاز دارند و در این سنین باید غلظت قند را حفظ کنید خون باید نرمال باشد، هر 4 تا 6 ساعت غذا بخورید تا فعالیت سیستم عصبی و عملکرد مغز در حد مطلوب باقی بماند.

وی با بیان اینکه ارزش غذایی تنقلات برای کودکان و جوانان نیز باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: انواع چیپس و دانه های درشت ارزش غذایی بسیار کمی دارند. میوه های خشک مانند انجیر خشک، آجیل، فندق، نخود، کشمش، بادام زمینی، بادام، پسته، گردو، برگ زردآلو و انواع میوه ها و سبزیجات مانند سیب، پرتقال، نارنگی، هلو، زردآلو، لیمو شیرین، کاهو، هویج تنقلات سالم مانند خیار، کرفس و گل کلم، تنقلات سالم مانند نان، پنیر و سبزیجات، انواع کاکائو و کتلت، نان و پنیر و خرما و دو عدد خرما و یک لیوان شیر را می توان به عنوان میان وعده گنجاند. برنامه غذایی کودک یا نوجوان

صاحبدل گفت: تشویق کودکان و نوجوانان به طور کلی به استفاده از تنقلات سنتی و در دسترس مانند نخود، کشمش، گندم بو داده، عدس بوداده و میوه های خشک که سالم تر و مغذی تر از چیپس، پفک، شیرینی و شکلات هستند راه حل: ترویج صحیح آن تغذیه و تامین بخشی از نیازهای تغذیه ای کودکان و نوجوانان اهمیت دارد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا