نگرانی پلیس انگلیس از فرار یک جاسوس از امن‌ترین زندان لندن! / شکسته شدن کاسه کوزه‌ها بر سر ایران! + جزئیات

رئیس پلیس لندن اعلام کرده است که جست و جو برای زندانی فراری همچنان ادامه دار است و با وجود بسیج شدن تمام نیروهای امنیتی هنوز سرنخی از این جوان پیدا نشده است. در ادامه جزئیات بیشتری در این مورد خواهید خواند.

مارک رولی در مصاحبه با رادیو Al B.C توضیح داد که پلیس در حال بررسی امکان کمک زندانیان و زندانبانان برای فرار «دانیال عابد خلیفه» است. عصر دیروز ماموران این دستگاه امنیتی پارک ریچموند در جنوب غربی لندن را که نزدیک محل فرار وی است، جستجو کردند.

بر اساس گزارش رسانه های انگلیسی، این یک سرباز 21 ساله و کارشناس سابق رایانه در ارتش انگلیس است که هشت ماه پیش دستگیر شد و به اتهاماتی از جمله انتقال بمب جعلی و انتقال اطلاعات سری به کشور دشمن در انتظار محاکمه است. او که در یک ون تحویل غذا پنهان شده بود، از زندان وندزورث در جنوب غربی لندن فرار کرد.

منابع خبری انگلیسی مدعی هستند که منظور پلیس کشور دشمن ایران بوده است. البته این اولین بار نیست که پای ایران درگیر مسائل امنیتی در خاک انگلیس می شود. چندی پیش ادعا شده بود که تعدادی از خبرنگاران شبکه ماند اینترنشنال از سوی ایران تهدید شده اند و بر اساس این ادعای بی اساس، دولت انگلیس سفیر ایران را احضار و ادعاهای ضد ایرانی را تکرار کرد.

شنیده ها حاکی از آن است که کاردار ایران از تمایل تهران برای راستی آزمایی اسناد ادعایی انگلیس از طریق دیدارهای مقامات امنیتی دو کشور خبر داده است، اما طرف انگلیسی حداقل تا زمان انتشار این خبر پاسخ روشنی به پیشنهاد گزارش ایران نداده است. البته این رفتار دولت لندن زمانی اهمیت پیدا می کند که بدانیم موساد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، ادعای دروغی درباره تهدیدات ایران ساخته و به انگلیس منتقل کرده است.

با این تفاسیر به نظر می رسد ماجرای فرار خلیفه که توجه افکار عمومی انگلیس را به خود جلب کرده است از این سناریو و تلاش جنبش ضدایرانی برای تامین امنیت پرونده ایران مستثنی نیست.

نگرانی پلیس انگلیس از فرار یک جاسوس از امن‌ترین زندان لندن! / شکسته شدن کاسه کوزه‌ها بر سر ایران! + جزئیات

به گفته رسانه ها، خلیفه پیش از این در یک پادگان وزارت دفاع در استانفورد انگلیس مستقر بود. این پادگان مقر تیپ 1 ارتش سلطنتی بریتانیا، آژانس دفاع الکترونیکی، پایگاه مشترک فرماندهی تامین هلیکوپترهای تاکتیکی نیروی هوایی سلطنتی و محل استقرار اولین گروه کادت هوایی است.

او که در ماه مه از ارتش اخراج شد، متهم به تهیه اطلاعات برای شخصی است که ممکن است حمله تروریستی را در سال 2021 در حالی که در یک پادگان در مرکز بریتانیا مستقر بود، آماده کرده باشد. به گزارش روزنامه گاردین، خلیفه قرار بود در ماه نوامبر در دادگاه وولویچ کرون محاکمه شود. او دی ماه سال گذشته پس از بازداشت به اتهامات مختلف با قرار وثیقه آزاد شد.

او همچنین متهم به استفاده از بمب های جعلی در پایگاه نظامی خود برای شبیه سازی یک بمب گذاری واقعی بود. علاوه بر این گفته می شود که خلیفه با دسترسی به پرونده های سربازان ارتش به اطلاعات پرونده های پرسنلی وزارت دفاع دسترسی پیدا کرده است.

مقامات انگلیسی می گویند که تجربه نظامی خلیفه ممکن است به او کمک کرده باشد تا از پلیس فرار کند. پلیس لندن با استناد به ارتباط او با منطقه کینگستون در جنوب غربی لندن، به صراحت اعلام کرد که شکار او در سراسر انگلیس بوده است.

پلیس معتقد است که او هنوز لباس زندان خود را بر تن دارد. مارک رولی گفت که فرار خلیفه “به وضوح از پیش طراحی شده بود.” فعلاً این اتفاق نیفتاد که توانست کف وانت گیر کند.

وی سپس ادامه داد: اکنون سوال این است که آیا کسی در زندان به او کمک کرده است؟ آیا افراد خارج از زندان به او کمک کردند یا او با میل خودش فرار کرد؟

دیروز (پنجشنبه) حزب کارگر دومین حزب سیاسی در انگلیس شد که از دولت خواست تا این حادثه و وضعیت زندان ها را بررسی کند. تا لحظه نگارش این خبر، دادستان کل بریتانیا نیز موافقت کرده است تا درباره چگونگی فرار خلیفه تحقیق کند.

ساعاتی پیش رسانه های انگلیسی گزارش دادند که پلیس در پایانه مرزی این کشور با فرانسه (شهر بندری فاکستون) خودروی مظنون به حمل مواد منفجره را متوقف و یک نفر را دستگیر کرد. هنوز مشخص نیست که آیا این اتفاق به ماجرای خلیفه مربوط می شود یا خیر.

اما آنچه از مجموع گزارش های رسانه ها برمی آید این است که همه دستگاه های عمومی برای شکار خلیفه آماده هستند. رئیس پلیس لندن معتقد است که ممکن است صورتش سوخته باشد زیرا هنگام فرار صورتش به پشت وانت چسبیده است. به همین دلیل به داروخانه ها تاکید شد که از ویزیت های تهیه داروی وی مطلع باشند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *