اخبار روز

دلیل گرانی شکر در بازار آزاد اعلام شد!/جزئیات


به گزارش پی ام آپ، جمشید مغازه‌ای اعلام کرد: تامین آرد، روغن و شکر صنایع با مشکل مواجه شده، مواد اولیه با قیمت مصوب موجود نیست و قیمت عرضه گران شده است.

این فعال صنعتی با بیان اینکه پس از قانون انتزاع و انتقال وظایف بازرگانی به وزارت جهاد کشاورزی شرایط سخت تر شده است، گفت:‌ با وجود اینکه نرخ مصوب شکر 25500 تومان برای صنایع است اما مجبوریم به قیمت های گرانتر و 32 هزار تومان از بازار آزاد تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه سالانه 500 هزار تن شکر در بخش صنعت مصرف می شود، گفت: این میزان یک چهارم مصرف شکر کشور است و دولت باید به فکر تامین این نهاده در بخش صنعت باشد.

رئیس انجمن صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات تاکید کرد:  8 هزار تومان قیمت گرانتری که برای تامین شکر پرداخت می شود هزینه تولید را بالا می برد و حاشیه سود را از این بخش می گیرد.

این فعال صنعت اظهار داشت: صادرات شیرینی و شکلات نسبت به سال 98 بین 30 تا 40 درصد کاهش داشته است.

به گفته این مسئول تامین نقدینگی، تورم، کمبود سرمایه در گردش، تسهیلات بانکی، تخصیص ارز برای واردات و ثبت سفارش از مشکلات اصلی این صنعت است.

و ادامه داد: از زمان حذف یارانه برخی از محصولات اساسی، قیمت مواد اولیه این صنعت مانند آرد، روغن و شکر گران شده است.

مغازه ای با بیان اینکه یک میلیون تن ظرفیت خالی در این بخش وجود دارد گفت: اکنون 2.4 میلیون تن ظرفیت پلاک در این بخش وجود دارد که در صورت حمایت بیش از یک میلیارد دلار برای کشور تولید می شود.

به گفته این صنعتگر، 100 هزار شغل مستقیم و 300 شغل غیرمستقیم در حوزه شیرینی و شکلات وجود دارد.

وی ادامه داد: تنها در این بخش سالانه 3 میلیون تن گندم مصرف می شود که از این میزان 700 هزار تن آرد مصرفی این صنعت استخراج می شود.

22 امین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات از 16 شهریور به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا