واشنگتن با ادعایی که مذاکرات تسلیحاتی میان روسیه و کره شمالی در حال برگزاری هستند، هشدار داد که در صورت “ارسال سلاح به روسیه برای استفاده علیه اوکراین”، پیونگ‌یانگ متحمل هزینه‌هایی خواهد شد.

به گزارش روزنامه گاردین، مشاور امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید، جیک سالیوان، به خبرنگاران اعلام کرد که ارسال سلاح به روسیه “پیامد خوبی برای کره شمالی نخواهد داشت و این کشور در جامعه بین‌المللی بهای این کار را خواهد داد”.

درباره بیانیه‌های آمریکا در مورد سفر برنامه‌ریزی‌شده کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مسکو، کرملین اعلام کرد «چیزی برای گفتن ندارد». در حالی که واشنگتن ادعا کرده بود که هدف این دیدار، مذاکره درباره ارسال سلاح از کره شمالی به روسیه است.

مشاور امنیت ملی آمریکا، سالیوان، بیان کرد که کیم قصد دارد به مذاکره درباره ارسال سلاح ادامه دهد و ممکن است این کار را در جلسه حضوری انجام دهد.

همچنین، ادامه داد: «ما به فشار بر پایگاه صنعتی روسیه ادامه می‌دهیم و مسکو حالا به دنبال تجهیزات نظامی مانند مهمات، به هر دریا می‌زند.» سالیوان تأکید کرد که آمریکا به کره شمالی فشار می‌آورد تا از ارسال تسلیحاتی به روسیه که در نهایت برای کشتن مردم اوکراین استفاده خواهد شد، خودداری کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *