به گزارش سرویس ترجمه پی ام آپ، گروهی از محققان آمریکایی برای تشخیص زودهنگام آلزایمر، پیشانی بند هوشمندی ساخته اند که می تواند آلزایمر را در خواب تشخیص دهد. برای دستیابی به این هدف، آنها 205 سالمند را ارزیابی کردند و از داده ها شروع کردند. الکتروانسفالوگرافی (EEG) برای بررسی سیگنال های الکتریکی در مغز استفاده می شود. شرکت کنندگان موظفند در هنگام خواب حداقل سه شب از هدبند هوشمند روی پیشانی خود استفاده کنند.

به گفته محققان، با استفاده از روش ارائه شده، می توان الگوهای امواج مغزی را که در طول عملکردهای پردازش حافظه در خواب عمیق رخ می دهد، تشخیص داد. استفاده از این امواج مغزی برای درک اینکه آیا مشکلی در اجزای حافظه مغز وجود دارد مفید است. سپس محققان چگونگی ارتباط داده های EEG با سایر شاخص های بیماری آلزایمر را بررسی کردند. آمیلوئید و استدلال کرد که اختلالات شناختی سازگار هستند. آنها قادر به شناسایی ویژگی های الگوی امواج مغزی متمایز بودند که با سایر شاخص های بیماری آلزایمر مرتبط است.

نتایج مطالعات نشان می دهد که استفاده از هدبند هوشمند توسعه یافته در تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر در هنگام خواب بسیار موثر است. بیماری آلزایمر بیماری است که مغز را درگیر می کند، با گذشت زمان بدتر می شود و بیشتر افراد مسن را درگیر می کند. بیماران آلزایمر ممکن است از دست دادن حافظه و اختلال شناختی را تجربه کنند. تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر می تواند به درمان موثر و افزایش اثربخشی داروها کمک کند. زمانی که بیماری آلزایمر زود تشخیص داده شود، فرد می تواند فعالیت های روزانه را مستقل تر انجام دهد. علاوه بر این، تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر می تواند به کاهش فشار بر سیستم سلامت کمک کند.

نتایج این مطالعه در مجله Alzheimer’s Association منتشر شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *