اخبار روز

صحبت‌هایی پیرامون جاماندگان سهام عدالت! / تا اطلاع ثانوی اقدام نکنید!

بحث رداخت سهام عدالت به جاماندگان دو سالی است که مطرح شده است حال در میز اقتصاد با حضور دانش کاظمی پیرامون این موضوع صحبت شده که در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم:

به گزارش پی ام آپ، دیروز در میز اقتصاد با حضور دانش کاظمی عضو شورای عالی بورس، حاجیوند مشاور رییس سازمان بورس و حسینی در بورس اوراق بهادار، کارشناس حوزه بورس وضعیت فعلی سهام مطرح شد.

حاجیوند مشاور مدیرعامل سازمان بورس گفت: پنجاه میلیون نفر سهام دریافت کردند. یکی دو سال پیش بحث سهام عدالت برای افراد مطرح شد. اطلاعات کمیته امداد و واجدین شرایط اما فاقد سهام بررسی شده و راستی‌آزمایی در حال انجام است. آنها مجبور نیستند جایی ثبت نام کنند و مبلغی را پرداخت کنند، سهام به طور خودکار برای آنها فعال می شود.

دانش کاظمی، عضو شورای عالی بورس ادامه داد: در حال حاضر با مشکلات قابل توجهی در خصوص سهام خود مواجه هستیم و در حال تلاش برای رفع آن هستیم. ما دو نوع ترکیب سهامدار داریم. سود حاصل از این مجموعه سهام باید برای خود آنها برای سهام مستقیم و به شرکت های سهامی عام برای سهام غیر مستقیم ارسال شود. در گذشته مشکلات متعددی با سهام داشتیم. سرعت امری ضروری است و بازماندگان نباید جا بمانند. این کمیته دارای تاییدیه شورا بوده و در مرحله اجراست. چنانچه پیشنهادی از سوی دولت ارائه شود در زیرگروه گروه یا کمیته بررسی می شود.

دو تا سه میلیون سهام عدالت‌دار داریم که نمی‌دانند سهام عدالت دارند

حسینی کارشناس بازار سهام افزود: در بین جاماندگان فراز و نشیب های زیادی وجود داشت، بخشی از سهامی که در لیست واگذاری قرار دارد از این محل قابل واگذاری است و با توجه به چالش هایی که در انتشار سهام داریم، پیشنهاد می شود که سهام به طور مستقیم به افراد داده شود. آنچه باید به بازماندگان داده شود، یک یازدهم آن چیزی است که دولت به سهامداران عدالت داده است.

مشاور مدیرعامل سازمان بورس ادامه داد: سیزده شرکتی غیر بورسی هستند که در سهام عدالت حضور ندارند. سیزده شرکت داریم که هنوز تعیین تکلیف نشده اند. در چند ماه گذشته کارهای خوبی دیده ایم و در حال حاضر با عملکرد خوبی روبرو هستیم. بخشی از امور مربوط به بورس متعلق به سازمان بورس است. ما یک تصویب‌نامه و نظام‌نامه در حوزه بررسی داریم. دو تا سه میلیون سهامدار داریم که نمی دانند سهام دارند و اطلاعات خود را وارد سامانه نکرده اند. بانک اطلاعات مشمولان به سازمان خصوصی سازی ارسال می شود. آنها در سال آینده نمی توانند سهام خود را بخرند یا بفروشند. روند تایید هنوز اطلاع رسانی نشده است. صدا و سیما منبع اصلی امور جاماندگان است و فعلا این افراد نباید به سایتی مراجعه کنند به خصوص اعضای کمیته امداد کاری نکنند.

عضو شورای عالی بورس یادآور شد: در این چند سال چند میلیون سهم باقی مانده را از دست داده ایم و باید تلاش کنیم تا هر چه سریعتر فرآیندها را با کیفیت و دقت اجرایی کنیم. در حال حاضر آنچه می توانم به اطلاع شما برسانم این است که شرکت های استانی که نماد آنها درج شده است باید دارای دایرکتوری واجد شرایط باشند. متاسفانه دوره مقدماتی به پایان رسیده است. حالا کسانی که برند دارند می توانند عضو شرکت شوند. کارگزاری باید بلافاصله اعضای هیئت مدیره را انتخاب کند. مصوبه داده شده و اختلاف نظر وجود دارد که باید هر چه سریعتر برطرف شود. بر اساس شواهد، من معتقدم این اتفاق افتاده تا مهر ماه می افتد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا