معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی هرمزگان اعلام کرد که خانواده‌هایی که برای ۱۲ سال در جزایر بوموسی، تنب کوچک و بزرگ، فارسی، لارک، سیری، فارور کوچک و بزرگ، لاوان و هندورابی سکونت دارند و تایید مراجع دولتی مستقر در جزایر را دریافت کرده‌اند، می‌توانند یکی از فرزندان پسر یا پدر خانواده‌شان را برای معافیت از خدمت سربازی انتخاب کنند.

این امر در صورت معافیت بیش از یکی از فرزندان در خانواده به قرار می‌گیرد و باید توسط پدر یا سرپرست قانونی خانواده انجام شود.

سرهنگ حسن دستوری‌زاده همچنین اعلام کرد که از تاریخ تصویب ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ این قانون به اجرا درآمده است و خانواده‌هایی که شرایط لازم را دارند، می‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند.

یک مسئول انتظامی در خصوص سکونت ۱۲ ساله در جزیره، تصریح کرده است که ابتدا باید تایید مراجع دولتی مستقر در جزایر دریافت شود و پس از آن، هیأت بدوی سازمان وظیفه عمومی باید این موضوع را بررسی کند. همچنین، در خانواده‌ای که بیش از یک فرزند پسر دارای شرایط معافیت باشد، انتخاب یکی از فرزندان به منظور استفاده از معافیت خدمت سربازی، توسط پدر صورت می‌پذیرد. در صورت فوت پدر، سرپرست قانونی خانواده می‌تواند یکی از فرزندان را برای استفاده از این معافیت انتخاب کند و معرفی کند.

برای اجرای این ضابطه برای سربازان، مسئولان وظیفه عمومی باید ابتدا مستندات مربوطه در خصوص سکونت سرباز در جزایر را جمع آوری کنند. این مستندات باید از طریق نهادهای دولتی، آموزش و پرورش، بخش انتظامی، بخشداری و شهرداری تامین شود. سپس، این مستندات باید به یگان خدمتی ارائه شده و نامه‌ای به سازمان وظیفه عمومی ارسال شود تا پیگیری سرباز از آن طریق انجام شود. در صورت احراز شرایط، سازمان وظیفه عمومی باید موضوع را در کمیسیون مربوطه بررسی کرده و به یگان اطلاع دهد تا برای ترخیص سرباز، تسویه حساب و ترخیص وی اقدام شود. در نهایت، تنها احکام پایان خدمت باید در سامانه جامع نیروی انسانی فراجا ثبت شود و سرباز باید به سازمان وظیفه عمومی مراجعه کند تا حکم پایان خدمت در سامانه جامع وظیفه عمومی درج شود و کارت پایان خدمت برای وی صادر شود.

همچنین، سرهنگ دستوری زاده یادآوری کرده است که غیبت سنواتی مانعی برای برخورداری از معافیت یادشده نیست. در صورتی که متقاضی این معافیت در حال سپری کردن دوران خدمت باشد، یگان تا صدور مجوز از سوی سازمان وظیفه عمومی مجاز به ترخیص سرباز نیست و باید تا بررسی مدارک و مستندات و احراز شرایط سرباز، خدمت مانند سایر کارکنان وظیفه را انجام دهید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *