دانستنی ها

کاهش کلسترول خون با این 6 تمرین!

اضافه وزن بدن باعث افزایش LDL در خون می شود. این نوع کلسترول ارتباط مستقیمی با بیماری قلبی دارد که می تواند سلامت بدن را به خطر بیندازد.

به گزارش ایسنا، اداره آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، از جمله موثرترین فعالیت‌های بدنی برای کاهش سطح کلسترول بد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ وزنه برداری: تمرینات قدرتی می تواند سلامت قلب را از راه های مختلفی بهبود بخشد، از جمله کاهش کلسترول بد، افزایش کلسترول خوب و کاهش فشار خون. با افزودن تمرینات قلبی عروقی به برنامه تمرینی خود می توانید از مزایای بیشتری بهره مند شوید.

_یوگا: تنفس مداوم و مداوم می تواند به حذف کلسترول خون کمک کند. در این تمرین روی تنفس خود (دم و بازدم) تمرکز می کنید. تمرین منظم تنفس باعث افزایش جریان خون و تامین اکسیژن می شود و همچنین انتقال مواد مغذی به اندام های بدن را تضمین می کند. این باعث کاهش تجمع پلاک در شریان ها و سلامت قلب و عروق می شود.

_ پیاده‌روی: انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که موثرترین ورزش برای کاهش سطح کلسترول، پیاده روی است. این ورزشی است که هر کسی می تواند انجام دهد. تمرینات هوازی مصرف اکسیژن را بهبود می بخشد و سلامت قلب و ریه را افزایش می دهد. از آنجایی که این ورزش ها به انرژی بیشتری نیاز دارند، کلسترول را نیز کاهش می دهند. راه رفتن سریع عاملی برای جلوگیری از تصلب شرایین و لخته شدن خون است.

_ دویدن: درست مانند پیاده روی، ضربان قلب را افزایش می دهد و سطح کلسترول را کاهش می دهد. دویدن 2.5 برابر بیشتر از پیاده روی انرژی مصرف می کند و واضح است که هر چه انرژی بیشتری مصرف کنید کالری بیشتری می سوزانید.

_ دوچرخه سواری: محققان نشان داده اند که دوچرخه سواری یک ورزش هوازی ایمن و موثر برای سوزاندن کالری و کاهش کلسترول بد است. کارشناسان توصیه می کنند برای رفتن به محل کار و انجام کارهای روزانه از دوچرخه استفاده کنید. اما اگر این امکان برای شما وجود ندارد، می توانید از دوچرخه های ثابت استفاده کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید. حداقل 30 دقیقه 5 روز در هفته دوچرخه سواری کنید و می توانید این مقدار را به 45 تا 60 دقیقه در بیشتر روزهای هفته افزایش دهید.

_ شنا كردن: فقط نیم ساعت شنا ۲۴۰ کالری می سوزاند. شنا سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد. هر یک درصد افزایش HDL در خون خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را تا 3.5 درصد کاهش می دهد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا