محمد کارت پس از فیلم تحسین شده «شنای پروانه» و سریال پرطرفدار «یاغی» به زودی جدیدترین اثر خود را در قالب فیلمی به نام «نفس خور» جلوی دوربین خواهد برد.

به گزارش پی ام آپ، «نفس خور» عنوان دومین ساخته بلند سینمایی «محمد کارت» است که به تازگی پروانه ساخت را از شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی دریافت کرده است.

پس از ساخت چندین فیلم کوتاه تحسین شده، کارت در سال 1388 اولین فیلم بلند خود را به نام «شنای پروانه» به تهیه کنندگی رسول صدر عاملی کارگردانی کرد. این فیلم یکی از آثار راه یافته به بخش مسابقه فیلم ایرانی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بود.

در این دوره از جشنواره، شنای پروانه در 14 رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و در نهایت موفق به دریافت 6 سیمرغ در رشته های بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، تدوین، صداگذاری و میکس، صدابرداری و همچنین بهترین فیلم از نگاه مردم شد.

محمد کارت بعد از فیلم شنای پروانه و سریال یاغی با «نفس خور» همه را سورپرایز کرد!

محمد کارت در کنار طناز طباطبایی در پشت صحنه فیلم شنای پروانه

اما این فیلم در زمان اکران بدشانس بود: اگرچه قرار بود به عنوان یکی از فیلم‌های نوروزی 99 اکران شود، اما سینماها به دلیل شروع همه‌گیری کرونا تعطیل و اکران عمومی آن در آن زمان لغو شد. پس از چند ماه و نیمی از بازگشایی سینماها، «شنای پروانه» اکران شد اما از آنجایی که همزمان با اوج گیری ویروس کرونا اکران شد، این فیلم آنطور که باید مورد استقبال قرار نگرفت. «شنای پروانه» سرانجام با فروش حدود 3 میلیارد تنی به کار خود پایان داد.

کارت بعد از این فیلم به شبکه خانگی برگشت و سریال شورشی را با نگاهی به رمان پرش جلوی دوربین برد. این سریال به صورت اختصاصی از پلتفرم «فیلیمو» پخش شد و بسیار موفق بود.

حالا بعد از این دو تجربه، این کارگردان جوان قصد دارد فیلم «نفس خور» را به عنوان آخرین اثرش جلوی دوربین ببرد. فیلم جدید محمد کارت یک درام اجتماعی است که این روزها در مرحله پیش تولید و انتخاب بازیگران قرار دارد. وی این فیلم را به تهیه کنندگی سید مازیار هاشمی تهیه کننده سریال «یاغی» می سازد.

شورای پروانه ساخت علاوه بر فیلم«نفس خور» ، پروانه ساخت فیلم‌های «نابردار»(کتک‌خور) به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده، «نقطه صفر زمین» به کارگردانی و نویسندگی امیرعباس ربیعی و«گمشده» به کارگردانی و نویسندگی مریم برزگر را هم صادر کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *