رئیس سازمان اورژانس کشور توصیه می‌کند که پیاده‌روی اربعین برای افراد آسیب‌پذیر به زمانی غیر از اربعین موکول شود.

با رسیدن شب به مرز، بهتر است زمان پیاده‌روی خود را کوتاه کنید و برای جبران مایعاتی که با تعریق از دست می‌دهید، می‌توانید از داروی ORS استفاده کنید. به کودکان زیر ۶ سال و سالمندان بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری‌های مزمن و مادران باردار توصیه می‌شود که سفر زیارتی خود را به زمان دیگری موکول کنند، زیرا این گروه‌ها به خود و تیم‌های اورژانسی کمک بسیاری می‌کنند.

در سال گذشته، بیش از ۴۰۰ مادر باردار به اورژانس مراجعه کرده بودند که نشان می‌دهد این توصیه‌ها جدی باید گرفته شوند. اگر پیاده‌روی اربعین برای شما ممکن است به دلایلی مشکل ساز شود، هرگز نوید از دست دادن روحیه ندهید، بلکه به خود توانایی برای پیاده‌روی را در آن زمان بدهید.

میادفر اضافه کرد: بهتر است مردم شبانه قصد رسیدن به مرز را داشته باشند زیرا عبور از مرز سه تا چهار ساعت طول می کشد. شب که به مرز می رسند دمای هوا کمتر می شود و بهتر می توانند از مرز عبور کنند.

وی بیان کرد: گرما بسیار جدی است و هوا بین 50 تا 60 درجه پیش بینی می شود و با توجه به اینکه در کشور امکانات وجود دارد، امکانات عراق نسبت به زیارت محدود است. بنابراین اکیدا توصیه می شود در شب به مرز برسید.

دانشگاه علوم پزشکی ایران توصیه می‌کند که زائران حتما از قرص ORS استفاده کنند تا جلوی دهیدراته شدید و نارسایی بیش از حد از آنها گرفته شود.

همچنین، به دلیل تعریق و از دست دادن نمک، مصرف مایعات زیاد و هدفمند برای حفظ سطح نمک و جلوگیری از گیجی و کاهش هوشیاری پیشنهاد می‌شود.

بهتر است زائران در گروه‌های کوچک حرکت کنند و به یکدیگر کمک کنند. در صورت امکان، زمان خود را برای زیارت و بازگشت مدیریت کرده و به سرعت این سفر زیارتی را به پایان برسانند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *