به گزارش پی ام آپ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مستمری بگیران ماهانه و سنواتی که حقوق تکمیلی دریافت می کنند توضیحاتی ارائه کرد.

حقوق بازنشستگان یک موضوع چالش برانگیز برای همه دولت ها بوده است. افزایش حقوق بازنشستگان یکی از مصوبات شورای عالی کار است که هر ساله در دستور کار قرار می گیرد. میزان حقوق مستمری بگیران همواره باعث نارضایتی قشر بزرگی از بازنشستگان می شود. زیرا بازنشستگان معتقدند میزان حقوق بسیار ناچیز است. با این تورم حاکم بر جامعه، حقوق بازنشستگان کفاف زندگی یک بازنشسته را نمی دهد. این موضوع خانواده های بازنشسته را دچار مشکل کرده است. آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را دنبال کنید. اخبار منتشر شده از سوی کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که در نهایت حقوق بازنشستگان در سال آینده افزایش می یابد و همسان سازی اجرا می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مستمری بگیران ماهانه و سنواتی که حقوق تکمیلی دریافت می کنند، توضیح داد.

سید صولت مرتضوی در مراسم افتتاحیه صندوق بازنشستگی تکمیلی گفت: رهبر معظم انقلاب در چند فصل از دولتمردان تجلیل کردند و البته نظرات خوبی هم داشتند.

وی افزود: یکی از خدمات بزرگ جمهوری اسلامی ایران نرخ امید به زندگی است. میانگین امید به زندگی در اوایل انقلاب 52 تا 53 سال بود، فعالیت نظام جمهوری اسلامی در حوزه خدمات درمانی و رفاهی، امید به زندگی را به بیش از 78 سال رساند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: با توجه به افزایش امید به زندگی باید به فکر آینده بازنشستگان باشیم و صندوق های بازنشستگی حداقل ضمانت را برای این جامعه ایجاد کرده اند اما کافی نیست زیرا روابط اجتماعی در جوامع اسلامی به ویژه در ایران رو به رشد است و نیاز به تضمین بیشتری دارد. از این حیث قانونگذار اقدام به راه اندازی صندوق های بازنشستگی تکمیلی کرده است.

مرتضوی تصریح کرد: افراد می توانند در این صندوق ها سرمایه گذاری کنند و در سود آنها مشارکت داشته و از این طریق حقوق اضافی دریافت کنند. هر چقدر هم که سرمایه گذاری کنند، می توانند از مزایای آن بهره ببرند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *