دانستنی ها

فواید شگفت انگیز اضافه وزن برای سالمندان!

کارشناسان نگران کاهش تحرک در افراد مسن دارای اضافه وزن هستند. آنها می گویند کاهش وزن مهمتر از فعال بودن نیست.

میلیون ها نفر، به ویژه افراد مسن، در مراحل بعدی زندگی با پنج تا هفت پوند اضافه وزن وارد زندگی می شوند. افزایش وزن به دلیل بچه دار شدن، مشکلات مفصلی، کاهش فعالیت یا تبدیل وعده های غذایی به کانون زندگی اجتماعی.

آیا باید آن وزن اضافی را برای بهبود سلامت خود از دست بدهند؟ با ظهور دسته جدیدی از داروهای کاهش وزن و دیابت، این سوال دوباره مطرح شده است. مردم امیدوارند که بتوانند از شر این پوندهای اضافی خلاص شوند.

سال‌هاست که کارشناسان در مورد اینکه چه توصیه‌هایی باید به سالمندان مبتلا به این بیماری داده شود، بحث می‌کردند. از یک طرف، افزایش وزن با تجمع چربی مرتبط است. این می تواند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشد. از جمله بیماری های قلبی، دیابت، آرتریت و بسیاری از بیماری های دیگر.

از سوی دیگر، بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که افزایش کمی وزن اضافی می تواند در آینده مفید باشد. برای افرادی که زمین خورده اند، روغن می تواند به عنوان مانعی در برابر شکستگی عمل کند. برای افراد مبتلا به بیماری های جدی مانند سرطان یا بیماری کلیوی پیشرفته، این لایه چربی می تواند منبع انرژی باشد و به آنها کمک کند تا درمان های سخت را تحمل کنند.

البته همه چیز بستگی به این دارد که افراد در ابتدا چقدر سنگین باشند. کسانی که قبلا چاق هستند (کسانی که شاخص توده بدنی 30 یا بالاتر دارند) نسبت به افراد لاغر در معرض خطر بیشتری هستند. و افزایش سریع وزن در آینده همیشه یک نگرانی است.

با این حال، درک شواهد علمی و نظرات کارشناسان در مورد مشکلات وزن در سالمندان آسان نیست.

بدن ما با افزایش سن تغییر می کند.

با افزایش سن، ترکیب بدن ما تغییر می کند. ما توده عضلانی را از دست می دهیم و چربی به دست می آوریم، فرآیندی که از 30 سالگی شروع می شود و در 60 سالگی سرعت می گیرد. این درست است حتی اگر وزن ما ثابت بماند.

علاوه بر این، چربی کمتری در زیر پوست جمع می شود و چربی ها بیشتر در وسط بدن پخش می شوند. این چربی شکم می تواند باعث التهاب، مقاومت به انسولین و بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سکته و غیره شود. مرتبط با ریسک

میچل لازار، مدیر مؤسسه دیابت، چاقی و متابولیسم در دانشگاه پنسیلوانیا، می‌گوید: «توزیع چربی نقش مهمی در تعیین میزان کاهش وزن به عنوان چربی دارد. این چربی احشایی است. [شکمی/دور کمر]این چیزی است که ما واقعاً نگران آن هستیم، نه چربی محیطی [در ران‌ها و باسن].»

سطح فعالیت با افزایش سن کاهش می یابد

همچنین، افراد با افزایش سن، فعالیت کمتری دارند. بزرگسالان در صورت کاهش فعالیت (مصرف انرژی) و در عین حال حفظ عادات غذایی خود (دریافت انرژی) وزن اضافه می کنند.

بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، 27 درصد از افراد 65 تا 74 ساله خارج از محل کار فعالیت فیزیکی ندارند. این آمار در افراد بالای 75 سال به 35 درصد می رسد. این سازمان توصیه می کند که سالمندان حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت های متوسط ​​تا شدید مانند پیاده روی سریع و همچنین فعالیت های تقویت کننده عضلات مانند وزنه برداری حداقل دو بار در هفته انجام دهند. طبق بررسی های مختلف، تنها 27 تا 44 درصد از سالمندان این توصیه ها را دنبال می کنند.

نگرانی در مورد توده عضلانی در سالمندان

کارشناسان بیشتر نگران عدم تحرک هستند تا کاهش وزن در سالمندان دارای اضافه وزن یا کمی چاق (توده بدن کمی بیش از 30 سال). با حداقل فعالیت یا بدون فعالیت، توده عضلانی کاهش می یابد و مقاومت کاهش می یابد. جان باتسیس، محقق چاقی در دانشگاه کارولینای شمالی، می گوید که این “خطر ایجاد ناتوانی یا اختلال عملکرد را افزایش می دهد” که به نوبه خود استقلال فرد را به خطر می اندازد.

کاهش وزن به از دست دادن توده عضلانی کمک می کند زیرا با کاهش چربی، عضله نیز از بین می رود. 25 درصد از هر کیلوگرم کاهش وزن از عضلات و 75 درصد از چربی ناشی می شود.

از آنجایی که سالمندان قبل از کاهش وزن توده عضلانی کمتری دارند، آن نیومن، مدیر مرکز سلامت پیری و جمعیت در دانشگاه پیتزبورگ، می گوید: «اگر می خواهند وزن کم کنند، باید مایل به افزایش فعالیت بدنی خود باشند. ایالات متحده آمریکا. همزمان.” “

وزن ایده آل بدن برای سالمندان ممکن است بالاتر باشد

مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد که شاخص توده بدنی ایده آل (BMI) برای افراد مسن احتمالاً بالاتر از افراد جوان است. (BMI اندازه گیری وزن است که از تقسیم وزن بدن بر مجذور قد بدست می آید.)

یک مطالعه بزرگ و قابل اعتماد نشان داد که افراد مسن در هر دو انتهای طیف BMI (آنهایی که BMI پایین (زیر 22) و BMI بالا (بیشتر از 33) دارند) نسبت به افراد با BMI متوسط ​​در معرض خطر بیشتری برای مرگ زودرس هستند. (22. تا 32.9).

سالمندان با کمترین خطر مرگ زودرس BMI بین 27 تا 27.9 داشتند. طبق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت (WHO)، این در محدوده «اضافه وزن» (25 تا 29.9) و بالاتر از محدوده «وزن سالم» (18.5 تا 24.9) قرار دارد. همچنین، اکثر افراد مسن در این مطالعه بالاترین خطر مرگ را داشتند (کسانی که BMI کمتر از 22 داشتند) طبق معیارهای WHO در رده “وزن سالم” قرار می گرفتند.

در نتیجه این مطالعه آمده است: محدودیت وزن سالم WHO ممکن است برای سالمندان مناسب نباشد. در عوض، اضافه وزن می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد، در حالی که کمبود وزن احتمالاً مشکل‌ساز است، زیرا احتمال ضعف را افزایش می‌دهد.

کارل لاوی، محقق مشهور چاقی و مدیر احیای قلبی و پیشگیری در Ochsner Health، می‌گوید که BMI بهینه برای افراد مسن احتمالاً در محدوده 24 تا 29 است.

مشاوره تخصصی

محققان و پزشکان چاقی چند توصیه کلیدی دارند:

برای افراد مسن (BMI بین 25 تا 29.9)، حفظ تناسب اندام و حفظ توده عضلانی مهمتر از کاهش وزن است. لاوی می گوید: “آیا چند پوند کاهش وزن می تواند به طور قابل توجهی سلامت آنها را بهبود بخشد؟” می گوید. فکر نمی‌کنم شواهد این را نشان دهند.»

کاهش وزن ناخواسته با بسیاری از بیماری های جدی همراه است و یک علامت خطرناک است که باید به آن توجه شود. نیومن می گوید: «اگر بدون تلاش وزن کم می کنید، به پزشک مراجعه کنید. آخرین تحقیقات او نشان داد که “کاهش وزن ناخواسته، حتی در بزرگسالان چاق، ممکن است با افزایش خطر مرگ مرتبط باشد.”

اطمینان از کیفیت رژیم غذایی مهم است. باتسیس می گوید: سالمندان در معرض خطر کمبود ویتامین و سایر مواد مغذی هستند و اگر پروتئین کافی دریافت نکنید، با مشکلاتی مواجه خواهید شد. دینش ادم، مدیر برنامه مدیریت وزن پزشکی دانشگاه آرکانزاس، می گوید: به بیماران مسن خود می گویم که مولتی ویتامین مصرف کنند.

کاهش وزن برای افراد مسن که چربی زیادی در اطراف شکم دارند (سیبی شکل) به جای پایین تنه سنگین تر (گلابی شکل) مهمتر است. دنیس کریگان، MD، مدیر مدیریت وزن در Henry Ford Health در میشیگان می گوید: برای بیمارانی که دور کمر بزرگی دارند، ما در مورد کاهش کالری یا افزایش ورزش جدی تر هستیم.

ثبات وزن یک هدف خوب برای افراد مسن سالمی است که اضافه وزن دارند اما چاق متوسط ​​یا شدید نیستند (BMI بالای 35). طبق تعریف، “سالم” به معنای افرادی است که مشکلات متابولیکی جدی (کلسترول بسیار بالا، قند خون، فشار خون و تری گلیسیرید)، ناتوانی های مرتبط با چاقی (مشکلات حرکتی شایع ترین هستند) یا بیماری های جدی مرتبط با چاقی ندارند. دیابت یا بیماری قلبی). کتی داد، متخصص ارشد تغذیه می‌گوید: «نه زیاد، نه زیاد، این چیزی است که من توصیه می‌کنم».

منبع: دیجیاتو

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا