اخبار روز

باز شدن سیستم یکپارچه خودروها! /فهرست خودروهای قابل انتخاب

سایت سامانه یکپارچه خودرو باز شد.

به گزارش پی ام آپ به نقل از دیجیاتو، از آخرین ساعات روز دوشنبه 6 شهریورماه سامانه یکپارچه خودرو افتتاح و در اختیار متقاضیان قرار گرفت. سه درصد از متقاضیانی که در مرحله دوم این سامانه با پیام ممنوعیت مواجه شدند، اکنون می توانند خودرو انتخاب کنند. محصولات واجد شرایط این مجموعه از متقاضیان خودروهای کرمان موتور و مدیران خودرو هستند.

متقاضیان می توانند نه مدل خودرو را از بین محصولات کرمان موتور و مدیران خودرو انتخاب کنند. محصولات کرمان موتور در این لیست را جک S5، جک S3، کی‌ام‌سی J7 و جک J4 تشکیل می دهند. محصولات مدیران خودرو، عبارتند از آریزو 6 پرو، فونیکس FX، تیگو 7 پرو، ام‌وی‌ام X55 پرو و ام‌وی‌ام X22‌ هستند.

جک J4 در این لیست به عنوان ارزان‌ترین خودرو حضور دارد. همچنین ام وی ام X22 و جک S3 نیز جزو گزینه‌های ارزان‌ترین کراس‌اوورها به شمار می‌روند. مدیر طرح یکپارچه خودرو، مهدی تقدسی، اعلام کرده است که این خودروها در مدت سه ماه یا 90 روز، به متقاضیان تحویل داده می‌شوند. به علاوه، کرمان موتور در روز گذشته شرایط جدیدی را برای فروش اعلام کرده است.

علاوه بر افرادی که با پیام عدم تحویل خودرو مواجه شده اند، گروه دیگری از متقاضیان نیز امکان تعویض خودروی انتخابی را دارند. افرادی که تاریخ تحویل خودروی دو خودروساز کرمان موتور و مدیران خودرو برای فصول آتی (یعنی پاییز و زمستان 1402 و 1403) مشخص شده است می توانند ثبت نام کنند. این دسته از افراد نیز می توانند خودروهای ثبت نامی خود یا خودروهای دیگر را زودتر از این تولیدکنندگان دریافت کنند.

به گفته رئیس سامانه یکپارچه، تنها 10 درصد از مشتریان کرمان موتور در ماه های اخیر پرداختی داشته اند. بنابراین بخش قابل توجهی از ظرفیت این خودروساز خالی مانده است. اما این شرط برای متقاضیان خودروهای سایپا اعمال نشده است. به گفته مهدی تقدسی، نیمی از متقاضیان خرید خودروی سایپا در چند ماه گذشته پرداختی را تکمیل نکرده اند. این در حالی است که سایپا شرایط پیش فروش خودروهای خود را با موعد تحویل سال آینده اعلام می کند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا