روش دریافت ارز اربعین از پست بانک!/جزئیات

مدیرعامل پست بانک با اعلام اینکه تا جمعه گذشته 140 هزار نفر از طریق شعب و باجه های این بانک ارز اربعین دریافت کرده اند، گفت: 985 شعبه و باجه منتخب پست بانک در سراسر کشور برای فروش ارز اربعین به زائران قرار دارند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک با اشاره به اتخاذ تدابیر ویژه برای تسهیل و دسترسی به فروش ارز اربعین در سال 1402 از فعال سازی 985 شعبه و باجه منتخب در سراسر کشور برای فروش ارز اربعین به زائران خبر داد.

وی افزود: در این راستا 715 باجه بانکی روستایی در سراسر کشور برای فروش ارز اربعین در نظر گرفته شده است که با توجه به گستردگی جغرافیایی حضور آنها، دسترسی و خرید پولی راحت تری برای زائران ایجاد شده است.

شیری همچنین بیان کرد: تمامی شعب و باجه های پست بانک ایران 985 در روزهای تعطیل رسمی فعال و آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز هستند و نیازی به افتتاح و داشتن حساب برای خرید ارز نیست.

به گفته مدیرعامل پست بانک، برنامه فروش نقدی به زائران بالای 5 سال و 200 هزار دینار عراقی به هر زائر تا روز چهاردهم است. شهریور با سپری شدن ماه، سرپرستان خانوار با داشتن کلیه مدارک شناسایی و اعضای خانوار می توانند ارز اربعین اعضای خانوار خود (همسر و فرزند) را به نزدیکترین شعبه شهرداری و باجه روستایی تعیین شده خریداری کنند.

وی افزود: از شنبه 28 مرداد ماه و زمان شروع فروش ارز در شعب و باجه های پست بانک ایران تا جمعه سوم شهریور در ماه 1402، 140 هزار زائر 28 میلیارد دینار عراقی ارز اربعین توسط اباعبدالله الحسین علیه السلام فروخته شد.

شیری با بیان اینکه فروش ارز تنها به زائرانی انجام می شود که در سامانه سماح ثبت نام کرده و مجوز خرید ارز (کد رهگیری مربوطه) را دریافت کرده باشند، افزود: مدارک مورد نیاز برای مراجعه به بانک و دریافت اسکناس دینار عراق باید اصل آن را ارائه کنند. کارت ملی و گذرنامه (یا کارت تردد اربعین) معتبر برای زائر.

مدیرعامل پست بانک ایران با اشاره به اینکه فروش نقدی به زائران محدودیتی برای فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی کند، خاطرنشان کرد:زائران و هموطنان محترم برای کسب اطلاع از شعب و باجه های منتخب پست بانک ایران برای فروش ارز اربعین به آدرس  www.postbank.ir/arbaein مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *