اخبار روز

افزایش میزان وام میکن تا سقف ۵۵۰ میلیون تومان!/ جزئیات این طرح

جزئیات دقیق اخبار مربوط به افزایش وام مسکن را از اینجا بخوانید.

به گزارش پی ام آپ، بانک مرکزی اعلام کرد: افزایش سقف وام ساخت مسکن به 550 میلیون تومان فقط برای پروژه‌های حمایتی است و پروژه‌های خودمالکی شامل نمی‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در تاریخ 19 اردیبهشت ماه امسال درباره افزایش 50 درصدی وام مسکن اظهار داشت: پیشنهاد افزایش وام ساخت به 550 میلیون تومان در حال بررسی است و احتمالاً همین مبلغ تصویب خواهد شد.

پس از بررسی نامه شماره 24393 مورخ 17 اردیبهشت 1402 درباره تصویب ششمین جلسه شورای عالی مسکن، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: شورای پول و اعتبار به ریاست محمدرضا فرزین، سقف تسهیلات فردی برای پروژه‌های حمایتی مسکن مطابق ماده 4 قانون جهش تولید مسکن را در تمامی شهرهای کشور به صورت یکسان به مبلغ 550 میلیون تومان تعیین کرده است.

بانک مرکزی اخیراً در نامه ای به مدیران عامل بانک های دست اندرکار نهضت ملی املاک اعلام کرده است که تنها طرح های حمایتی مشمول افزایش سقف این طرح می شوند.

در این نامه که برای مدیران عامل ۲۷ بانک و موسسه اعتباری ارسال شده، آمده است؛

نامه زیر در خصوص ابلاغ سقف فردی تسهیلات موضوع ماده 4 قانون افزایش تولید مسکن، در پاسخ به ابهامات ایجاد شده برای بانک های عامل در خصوص تسهیلات مذکور، بر اساس مصوبات 19 اردیبهشت ماه 1402 شورای پول و اعتبار در راستای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه مقرر شد سقف طرح های حمایتی مسکن در تمامی شهرهای کشور به مبلغ 5.5 میلیارد ریال (550 میلیون تومان) افزایش یابد.

با در نظر گرفتن محدودیت منابع بانکی و هدف قانونگذار (کمک به خانه دار شدن فاقدین مسکن)، تمام تصمیمات شورای پول و اعتبار در این راستا از جمله کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و افزایش سقف تسهیلات، فقط برای پروژه‌های حمایتی مسکن اعمال می شود. در این پروژه‌ها، زمین توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه و به متقاضیان عرضه می شود.

اما پروژه‌های خودمالک شهری/روستایی در این تغییرات شامل نمی شوند. لازم به ذکر است که در تصمیمات مذکور، اعطای تسهیلات متمم مورد اشاره قرار نگرفته است و شرایط اعطای تسهیلات فوق الذکر، مانند نرخ سود و سقف فردی تسهیلات، بستگی به شرایطی دارد که در قرارداد تسهیلات ذکر شده است.

افزایش میزان وام میکن تا سقف ۵۵۰ میلیون تومان!/ جزئیات این طرح 

افزایش میزان وام میکن تا سقف ۵۵۰ میلیون تومان!/ جزئیات این طرح

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا