یک ماساژ ساده برای جوانی دور چشمتان معجزه می کند!

یک ماساژ ساده و در عین حال موثر برای جوانسازی ناحیه چشم.

یکی از اولین قسمت های صورت که پیری را نشان می دهد چشم ها هستند. ابروها، پلک فوقانی و گوشه بیرونی چشم شروع به افتادگی می کنند و چین و چروک های کوچک روی صورت شروع به ایجاد می کنند.

به گزارش روزیاتو، به نقل از پی ام آپ، یکی از اولین قسمت های صورت که پیری را نشان می دهد چشم ها هستند. ابروها، پلک فوقانی و گوشه بیرونی چشم شروع به افتادگی می کنند و چین و چروک های کوچک روی صورت شروع به ایجاد می کنند. با این حال، یک ماساژ ژاپنی خاص به نام «شیاتسو» وجود دارد که می تواند به احیا و شادابی پوست دور چشم کمک کند. شیاتسو با سایر انواع ماساژ متفاوت است زیرا حرکات آن محدود به اعمال فشار به نقاط خاصی از صورت است. زنان ژاپنی از این ماساژ زیاد استفاده می کنند و شاید راز زیبایی و جوانی آنها در همین است.

ماساژ شیاتسو چیست؟

نام این ماساژ ترکیبی از دو کلمه ژاپنی به معنی “فشار” و “انگشت” است. این ماساژ در اوایل قرن بیستم توسط شخصی به نام توکوجیرو نامیکوشی اختراع شد. ماساژ شیاتسو بر اساس دانش آناتومی و اسرار طب سنتی تبتی است و خالق این ماساژ از آن برای درمان آرتروز یا التهاب مفاصل استفاده کرده است.

این روش ساده و موثر مورد استقبال مردم ژاپن قرار گرفته و به طور رسمی مورد تایید مقامات درمانی آن کشور قرار گرفته است. استفاده از شیاتسو هنوز در ژاپن رایج است، از جمله در زمینه زیبایی. جالب اینجاست که فردی که این روش را ایجاد کرده و تا سن 95 سالگی زندگی کرده است، همیشه بسیار جوانتر از سن خود به نظر می رسد. او همچنین گفت که این ماساژ بر اساس غریزه انسانی ما برای مالش و گرم کردن نقاط دردناک بدن است.

بنابراین ماساژ شیاتسو چگونه کار می کند؟ فشار دادن برخی نقاط روی صورت و بدن به بهبود گردش خون و مایع لنفاوی کمک می کند. این همچنین باعث افزایش متابولیسم در بافت ها می شود که تأثیر ماساژ را افزایش می دهد. در نتیجه فرآیند احیای بدن به طور طبیعی آغاز می شود.

اگر می خواهید خودتان این ماساژ را انجام دهید، به یاد داشته باشید که فقط باید به نقاط خاصی فشار وارد کنید، نه به یک منطقه، زیرا این کار را فقط باید توسط یک متخصص انجام دهید. شدت فشار اعمال شده باید متوسط ​​باشد تا بتوانید ناراحتی خفیفی را احساس کنید.

ماساژ دور چشم به تقویت عضلات اطراف چشم، کاهش چین و چروک، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست (با افزایش تولید کلاژن و الاستین) و ایجاد تعادل در تولید چربی در پوست کمک می کند.

حرکات زیر را می توان به صورت تکی یا به صورت ماساژ کامل صورت انجام داد. آنها همچنین می توانند اثربخشی هر نوع ماساژ یا سایر تمرینات صورت را افزایش دهند.

1- بالا بردن ابروها

یک ماساژ ساده و در عین حال موثر برای جوانسازی ناحیه چشم.

ناحیه فشار: ابتدا، انتهای و وسط ابروها

انگشت اشاره، وسط و انگشت حلقه خود را روی این نقاط قرار دهید و فشار وارد کنید. برای صاف کردن ابروهای افتاده و بلند کردن آنها باید کمی ابروها را به سمت بالا فشار دهید.

زمان فشار دادن: 7 ثانیه

۲- رفع چین و چروک پاکلاغی

یک ماساژ ساده و در عین حال موثر برای جوانسازی ناحیه چشم.

ناحیه فشار: گوشه بیرونی چشم

انگشتان اشاره خود را در جایی که می خواهید قرار دهید، کمی آنها را گرم کنید، فشار دهید و سپس انگشت خود را بردارید. همچنین می توانید ماهیچه ها را کمی به سمت شقیقه بکشید. این کار را بدون بلند کردن انگشت انجام دهید. مطمئن شوید که نه تنها پوست بلکه عضلات را نیز حرکت دهید.

زمان فشار دادن: 3 ثانیه

تعداد فشار: 3 بار

3- رفع پف صورت

یک ماساژ ساده و در عین حال موثر برای جوانسازی ناحیه چشم.

ناحیه فشار: گوشه های داخلی چشم، فاصله بین چشم ها و پل بینی

انگشتان اشاره خود را در جایی که می خواهید قرار دهید و بدون کشیدن یا حرکت دادن پوست فشار عمودی وارد کنید. همچنین می توانید با انگشتان وسط و اشاره خود “چنگال” کنید و هر دو گوشه داخلی و خارجی چشم را همزمان فشار دهید.

زمان فشار دادن: 3 ثانیه

تعداد فشار: 3 بار

4- رفع چین و چروک روی پل بینی

یک ماساژ ساده و در عین حال موثر برای جوانسازی ناحیه چشم.

ناحیه فشار: بین ابروها

انگشت اشاره، وسط و حلقه را به هم نزدیک کرده و با نوک این نقاط در وسط ابروها فشار وارد کنید.

زمان فشار دادن: 5 تا 7 ثانیه

تعداد فشار: 2 بار

5- احیا کننده پوست زیر چشم

یک ماساژ ساده و در عین حال موثر برای جوانسازی ناحیه چشم.

ناحیه فشار: در استخوان زیر چشم

انگشت اشاره، وسط و انگشت حلقه خود را روی این نقاط قرار دهید و فشار وارد کنید.

زمان فشار دادن: 10 ثانیه

تعداد فشار: 2 بار

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *