وضعیت فقرا و ثروتمندان در مورد دارایی ها به چه صورت تغییر کرده است؟ به این سؤال پاسخ داده شد که با حذف ارز ترجیحی و پرداخت یارانه نقدی 300 و 400 هزار تومانی به عنوان کف درآمد، درآمد افراد افزایش یافته و این فاصله درآمدی کاهش یافته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد که در سال گذشته، دولت سیزدهم هیچگونه استقراضی از بانک مرکزی نداشته است. او تاکید کرد که تأثیر سیاست‌های بانک مرکزی در کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی به آرامی قابل مشاهده است.

به گزارش پی ام آپ، سید احسان خاندوزی در یک برنامه تلویزیونی گفت: تورم از سال 1397 بالا بوده و هنوز در سطح بالایی است، اما دولت توانست از سوراخ رکود خارج شود و به سمت رشد و توسعه اقتصادی افزایش یابد. سلامتی و عدالت اقتصاد حرکت و ضریب جینی که بیان می کند فاصله طبقاتی سال گذشته کاهش یافته، یعنی شکاف بین طبقات ثروتمند و فقیرتر جامعه در سال گذشته نسبت به 99 و 400 کاهش داشته است.

او پرسید که آیا وضعیت فقرا بهتر شده یا ثروتمندان دارایی کمتری دارند؟ پاسخ داد: حاصلان از حذف ارز ترجیحی و پرداخت یارانه نقدی با مبالغ ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان برای افرادی با کف درآمد، موجب افزایش درآمد آنان شده و فاصله درآمدی بین افراد کاهش یافت.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *