حمله قلبی چه ساعت‌هایی سراغ‌تان می‌آید؟ و باید آن را جدی بگیرید ؟


با توجه به اطلاعات منتشرشده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده آمریکا، ایجاد حمله قلبی به اندازه‌ای شدید است که هر ۴۰ ثانیه یک فرد به آن مبتلا می‌شود.

علائم حمله قلبی می‌تواند با درد در قفسه سینه آغاز شود، به آرامی پیشروی کند و در زنان ممکن است با تنگی نفس یا درد در مناطقی مانند گردن یا فک همراه باشد. مهم است به یاد داشته باشید که برخی حملات قلبی به دلیل بی‌علامت بودن در برخی افراد تشخیص داده نمی‌شوند.

بیماری قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که چربی‌های تجمع یافته در شرایط شما، عملکرد قلب را مختل کرده و باعث کارکرد دشوار قلب می‌شود. حمله قلبی زمانی ایجاد می‌شود که بخشی از این تجمع چربی‌ها پاره شده و یکی از عروق را بلافاصله مسدود می‌کند.

از آنجا که در صبح‌ها هورمون‌های استرس افراد به منظور بیداری افزایش می‌یابند، احتمالاً افراد صبح‌ها در معرض خطر حمله قلبی قرار می‌گیرند.

الگوی روزانه و شبانه‌روزی بدن شما تأثیر قابل توجهی روی فشار خون و ضربان قلب شما دارد. تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۹ در نشریه Circulation منتشر شدند نشان می‌دهند که به دلیل افزایش فشار خون و ضربان قلب در ساعات صبح، احتمال ایجاد حمله قلبی در این بازه زمانی بیشتر است. این خطر به ویژه در صورت اختلال در الگوی روزانه و شبانه‌روزی بدن افزایش می‌یابد.

صبح‌ها، غدد آدرنال شما بیشترین مقدار آدرنالین را ترشح می‌کنند که این ممکن است باعث شکستن پلاک‌های موجود در عروق کرونر شود.

با توجه به گفته‌های کلینیک مایو، انجام فعالیت‌های ورزشی به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در روز می‌تواند به بهبود سلامت قلبی کمک کند.

برنامه‌های غذایی سالم برای قلب، مانند برنامه غذایی دش (DASH)، با کاهش مصرف قند، نمک، کربوهیدرات‌های پردسته‌ای، الکل و چربی‌های اشباع شده، می‌توانند فشار خون و کلسترول خون را کاهش دهند.

اگرچه داشتن وزن مناسب می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد، اما دور کمر نیز می‌تواند نشان‌دهنده میزان چربی در ناحیه شکمی باشد که با بروز بیماری قلبی در ارتباط است. دور کمر مطلوب برای مردان کمتر از ۴۰ اینچ (۱۰۱.۶ سانتی‌متر) و برای زنان کمتر از ۳۵ اینچ (۸۸.۹ سانتی‌متر) است.

کاهش استرس و به دست آوردن کیفیت خواب مناسب در شب‌ها نیز می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی کمک کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *