چین سفیر خود را برای اعتراض به طرح های ژاپن برای تخلیه آب آلوده نیروگاه فوکوشیما به اقیانوس آرام احضار کرد.

به گزارش پی ام آپ، پس از آنکه توکیو اعلام کرد از هفته آینده تخلیه آب نیروگاه هسته ای فوکوشیما در اقیانوس آرام را آغاز می کند، وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه سفیر ژاپن در پکن را احضار کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «سان ویدونگ» معاون وزیر امور خارجه چین امروز «هیدئو تارومی» سفیر ژاپن در چین را احضار کرد و مراتب اعتراض خود را علیه اعلامیه کشورش مبنی بر شروع تخلیه آب نیروگاه فوکوشیما آلوده به هسته‌ای به دریا به وی ابلاغ کرد

ژاپن قصد دارد آب نیروگاه فوکوشیما را که برای خنک کردن راکتورها و پاکسازی عناصر رادیواکتیو توسط سیستم ALPS استفاده می شود، تخلیه کند. این طرح قرار است تابستان امسال اجرایی شود.

از زمان فروپاشی سه راکتور پس از زلزله قدرتمند دریایی در سال 2011، نیروگاه فوکوشیما بیش از 1.3 میلیون تن آب را از طریق یک سیستم فیلتراسیون اختصاصی به نام ALPS ذخیره کرده است.

در 11 مارس 2011، زمین لرزه ای به بزرگی 9 ریشتر شمال شرقی ژاپن را لرزاند و سونامی عظیمی را به دنبال داشت که منجر به فروریختن ۳ راکتور از ۶ راکتور هسته ای در نیروگاه هسته ای فوکوشیما و تخلیه ۱۶۰۰۰۰ نفر شد. وقوع این زمین لرزه و تخریب سه رآکتور هسته ای باعث مرگ مردم اطراف نیروگاه شد و پیش بینی می شود اثرات این فاجعه بیش از چهار دهه ادامه داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *