براساس تحقیقات انجام شده، حضور بازیگران آسیایی در صنعت فیلم در طول ۱۶ سال گذشته، ۱۲.۵ درصد افزایش یافته است.
بر اساس نتایج مطالعه، حضور چهرههای آسیایی در فیلمها در طول ۱۶ سال گذشته ۱۲.۵ درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش هالیوود ریپورتر، در حالی که تعداد شخصیت های آسیایی در فیلم ها در سال 2007 تنها 3.4 درصد بود، این رقم اکنون به 12.5 درصد رسیده است.
فیلم هایی مانند همه چیز، همه جا، به یکباره محصول A24 از جمله فیلم هایی بودند که به افزایش نوردهی چهره های آسیایی در جلو و پشت دوربین کمک کردند.
هنگام تجزیه و تحلیل 100 فیلم پرفروش هر سال از سال 2007، حجم فیلم های مورد تجزیه و تحلیل شامل 1600 عنوان با 69858 شخصیت دیالوگ است.
در طول شانزده سال گذشته، محققان تغییرات اندکی در درصد حضور شخصیتهای گروههای غیرسفیدپوست از هر نژاد و قومیت به جز یک گروه را مشاهده کردند. به طور خاص، شخصیتهای آسیایی که در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۵.۹ درصد از شخصیتهای فیلمهای برتر را تشکیل میدادند، در سال ۲۰۰۷ فقط ۳.۴ درصد از آنها بودند. با این حال، در کل، شخصیتهای غیرسفیدپوست هنوز هم کمتر از سهمی که در جامعه واقعی دارند، به صفحه نمایش راه یافتهاند و فقط ۳۸.۳ درصد از شخصیتها به آنها اختصاص یافته است. این در حالی است که در مقایسه با ۴۱.۱ درصد جمعیت آمریکا در زندگی واقعی، کمتر است.
در سال 2007، 13 فیلم از 100 فیلم دارای شخصیت اصلی یا فرعی رنگی بودند. سال گذشته این تعداد 31 فیلم بود که کمی کمتر از رکورد 37 فیلم در 16 سال گذشته بود.
در همین حال، سال 2022 اوج نقش های اصلی یا مکمل را برای دختران و زنان رنگین پوست رقم زد و 19 فیلم از 200 فیلم را به خود اختصاص داد (در مقایسه با یک فیلم در سال 2007). در مجموع، 44 درصد از این شخصیت ها نقش های اصلی یا فرعی زن را داشتند. با این حال، دختران و زنان تنها 34.6 درصد از نقش های گوینده را در 100 فیلم برتر سال گذشته به خود اختصاص دادند. این نسبت با یافته های گزارش مرکز ایالت سن دیگو برای مطالعه زنان در تلویزیون و فیلم که اوایل سال جاری منتشر شد، مطابقت دارد که نشان می دهد تعداد مردان در صفحه نمایش 3 به 1 از زنان بیشتر است. تنها 15 فیلم از فیلم های 2022 دارای تعادل جنسیتی از نظر نقش های گوینده بودند.
علاوه بر این، همچنین بررسی شد تا مشخص شود چه افرادی به طور کامل در فیلم ها غایب هستند. هیچ یک از 100 فیلم برتر سال 2022 یک شخصیت زن سرخپوست آمریکایی یا بومی آلاسکا را نشان نداد و کمتر از تعداد انگشت شماری از فیلم ها یک دختر یا زن بومی هاوایی یا جزایر اقیانوس آرام حضور داشتند. در 70 فیلم، دختران و زنان چند نژادی یا چند قومی به تصویر کشیده نشدند، و در 61 فیلم، هیچ زن لاتینی، در 44 فیلم، هیچ زن آسیایی و در 32 فیلم، هیچ زن سیاه پوستی حضور نداشت. در مقابل شخصیت های زن سفیدپوست فقط در 7 فیلم غایب بودند.
نتیجهگیری این تحقیق نشان داد که تلاش های متمرکز برای تبیین فرصت های برابر برای اقوام و نژادهای کوچکتر، محدودیت هایی داشته است. اگرچه تغییراتی که در جامعه آسیایی رخ میدهد، قابل تحسین است، اما هنوز نیاز به بیشتر کردن تلاش ها وجود دارد تا از وجود تنوع در واقعیت کشف شده در پیشرفت ها مطمئن شویم.
در پشت صحنه، هالیوود نتوانسته استخدام کارگردانان زن را به صورت قابل توجهی افزایش دهد. در بازه زمانی ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۰، سهم کارگردانان زن در صنعت سینما از ۲.۷ درصد به ۱۳.۵ درصد افزایش یافته است، اما با نوساناتی همراه بوده است. از ۱۶۰۰ فیلمی که در ۱۶ سال مورد بررسی قرار گرفته است، تنها ۸۸ فیلم، توسط کارگردانان زن ساخته شدهاند و ۸۳۳ فیلم توسط کارگردانان مرد. همچنین، سهم کارگردانان سیاهپوست، آسیایی و لاتین در این دوره زمانی به ترتیب ۵.۲، ۴.۳ و ۳.۷ درصد بوده است. در مقابل، کارگردانان زن از این نژادها کمتر از یک درصد را تشکیل میدهند و تنها ۵ زن لاتین در ساختن ۵ فیلم از مجموع ۱۶۰۰ فیلم دخیل بودهاند.
در سال گذشته، تنها 19.5 درصد از کارگردانان 2022 کارگردان رنگین پوست بودند (22 از 113) و 12 نفر از آنها مرد آسیایی بودند.
به گفته محققان، پیشرفت پشت دوربین تا حد زیادی متوقف شده است و تنها گروهی تغییر کرده اند. کارگردانهای آسیایی در سالهای 2021 و 2022 در بالاترین سطح خود قرار دارند، که به نوبه خود میتواند منجر به افزایش چشمگیر شخصیتهای آسیایی روی پرده شود.
این گزارش همچنین جنسیت، نژاد یا قومیت نویسندگان، تهیهکنندگان، آهنگسازان و مدیران بازیگران را مورد بررسی قرار داد و دریافت که زنان در همه گروهها در اقلیت باقی ماندهاند.