جزئیات دقیق سرگردانی دلالان دلار را از اینجا بخوانید.

به گزارش پی ام آپ، قیمت دلار در روز گذشته در بازار معاملاتی در تناوبی بین ۴۸,۹۰۰ تا ۴۹,۰۰۰ تومان قرار گرفت. با توجه به روند کاهشی قیمت دلار در روزهای قبل، تقاضا در بازار ارز نیز بسیار بالا بود، اما معامله‌گران تمایلی به عرضه دلار نداشتند.

به نظر معامله‌گران حاضر در این بازار، قیمت دلار در نهایت به محدوده ۴۷,۰۰۰ تومان کاهش خواهد یافت و سپس در پیشرفتی صعودی قرار خواهد گرفت.

کارشناسان اقتصادی با استناد به پارامترهای موثر بر اسکناس آمریکا، روند افزایشی قیمت دلار را نیز مد نظر دارند. رشد نقدینگی، نرخ تورم، فروش نفت، تراز تجاری و رشد اقتصادی عوامل اساسی هستند که به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی منجر به رشد قیمت این اسکناس خواهد شد.

با توجه به اینکه رشد نقدینگی در سطح بالایی است، خلق پول نیز به دلیل کسری بودجه و ناهماهنگی بانکی رو به افزایش است، تورم نقطه به نقطه نیز به بیش از 50 درصد رسیده است. بنابراین ماندگاری قیمت دلار در کانال فعلی دوام زیادی نخواهد داشت.

در روز گذشته، در سایت بازار متشکل ارزی، اسکناس دلار با کاهش ۶ تومانی و قیمت ۴۱,۳۰۹ تومان عرضه شد. همچنین، دلار حواله نیز با کاهش ۵ تومانی و قیمت ۳۷,۵۵۹ تومان عرضه شد. قیمت دلار نیمایی نیز همچنان با رقم ۲۸,۵۰۰ تومان ثابت باقی ماند، مانند هفته‌های گذشته.

اسکناس یورو دیروز با 150 تومان کاهش 53 هزار و 45 تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار ارز با ۲۶ تومان افزایش به قیمت ۴۴ هزار و ۹۵۴ تومان رسید. حواله های یورو نیز با 24 تومان کاهش به 40 هزار و 868 تومان رسید.

قیمت درهم امارات متحده عربی دیروز تغییری نکرد. این بلیت با قیمت 13480 تومان معامله شد. قیمت حواله درهم در سایت ارزی به 10 هزار و 225 تومان تغییر یافت و دو تومان کاهش یافت. اسکناس درهم با همین میزان کاهش نیز با مبلغ 11 هزار و 248 تومان فروخته شد.

منبع: تجارت نیوز

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *