رئیس کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد که برای مردمی که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، پوشش خدمات درمانی به صورت کاملا رایگان در مراکز درمانی دولتی قابل دسترس است.

به گزارش پی ام آپ، ناصر ظاهری اظهار داشت: تمامی بیماران تحت پوشش کمیته امداد در مناطق شهری با معرفی این نهاد تحت پوشش بیمه سلامت رایگان هستند و تمامی هزینه های بیمارستانی این خانواده ها در بیمارستان ها و درمانگاه های دولتی به صورت رایگان پرداخت می شود.

وی افزود: کلیه بیماران شهری و روستایی تحت حمایت کمیته امداد تحت پوشش بیمه تکمیلی کمیته امداد (ره) هستند، بنابراین هزینه های درمانی قابل فرانشیز و سایر هزینه های غیر بیمه شده آنها بر اساس الزامات اجرایی اداره کل بهداشت و درمان در سال 1402 برعهده کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: 270 بیمار سالمند از جمله بیماران نیازمند مراقبت در منزل هستند که ماهانه 5 میلیون ریال به این گونه خانواده ها کمک می شود و لازم به ذکر است که هزینه های پوشاک و سایر لوازم مصرفی پزشکی نیز تا سقف 20 میلیون ریال توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

وی گفت: در اجرای طرح سلامت مادران باردار و شیرده کمیته امداد برنامه های خوبی دارد و ماهیانه 3 میلیون و 500 هزار ریال به این مادران پرداخت می کند که در حال حاضر به 450 نفر از این مادران خدمات ارائه می کند.

ظاهری گفت: کمیته امداد استان قزوین با دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت حمایت از بیماران کلیوی، سازمان هلال احمر، جمعیت بیماران خاص و صعب العلاج، کلینیک پاکروان، جامعه ام اس، تفاهم نامه منعقد کرد. گروه های جهادی پزشکی و دندانپزشکی گام های خوبی برای ارتقای سلامت هستند و خانواده ها را تحت حمایت قرار داده است.

وی با اشاره به بیمه تامین اجتماعی مشتریان تحت پوشش گفت: 1058 نفر از خانواده ها تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

این مسئول بیان کرد: زنان سرپرست خانوار از طریق اعطای وام کارگری کمیته امداد شاغل هستند و درآمد ثابتی دارند و به خودکفایی رسیده اند که برای اشتغال این خانواده ها بیش از 80 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در پایان یادآور شد: 423 نفر با تخصیص اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال تحت پوشش بیمه صندوق روستاییان و عشایر قرار گرفته اند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *