با اینکه کاهش ٢٠ دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی، در بازار داخل تنها قیمت قطعات کوچک‌تر سکه همچون نیم و ربع سکه در مجموع هفته‌ای که گذشت، کاهشی شده و قیمت سکه‌های یک گرمی تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار سکه و طلا در هفته گذشته اظهار کرد: در هفته گذشته در مجموع شاهد افت 20 واحدی بودیم. دلار هر اونس طلا در بازارهای جهانی در حال حاضر 1994 دلار به عنوان آخرین قیمت اونس در بازار ثبت شده است.

وی افزود: در بازار داخلی نیز نوسانات نرخ ارز باعث شد کاهش قیمت طلا در بازارهای بین المللی تاثیر چندانی بر قیمت ارز و طلا در بازار داخلی نداشته باشد و روند قیمت طلا طلا و تمامی ارزها نسبت به ابتدای هفته روند صعودی را ثبت کردند. اما سکه های کوچکتر مانند نیم سکه و ربع سکه در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص آخرین قیمت سکه و طلا در بازار بر اساس آخرین معاملات انجام شده در بازار دیروز (پنجشنبه) گفت: همانطور که گفته شد در بازار داخلی روند صعودی قیمت ها وجود دارد. سکه و طلا ثبت شده است، یعنی ربع و نیم سکه ارزان شده و سکه های یک گرمی بانک مرکزی تغییری نکرده است. براساس آخرین معاملات روز گذشته، هر قطعه سکه طرح جدید با 200 هزار تومان افزایش به 27 میلیون و 900 هزار تومان و هر قطعه سکه طرح قدیم با 300 هزار تومان افزایش به 24 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

بذرافشان ادامه داد: اما نیم سکه و ربع سکه نسبت به ابتدای هفته 100 هزار تومان کاهش قیمت داشت و قیمت نیم سکه 14 میلیون و 950 هزار تومان و ربع سکه 9 میلیون و 950 هزار تومان بود. به ترتیب در پایان هفته سکه یک گرمی این هفته تغییر چندانی نداشته و در پایان هفته شش میلیون تومان قیمت گذاری شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: در حال حاضر هر سکه پنج میلیون و 300 هزار تومانی حباب دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص علت این مشکل (کاهش قطعات کوچکتر و افزایش طلای کامل و سکه) اظهار داشت: بازار همچنان آرام، دور از التهاب و در رکودی خاص است. تقاضا همچنان در بازار رو به کاهش است و خبری از تقاضا و رونق در بازار به خصوص در صنعت تولید نیست. این هفته، تقاضا برای قطعات کوچکتر نیز کمتر بود. بنابراین تاثیر نوسان فزاینده نرخ ارز بر طلا و تمامی ارزها تاثیر بیشتری داشت و باعث افزایش قیمت شد.

منبع: ایسنا


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *