در حالی که عکس‌های هوایی ویرانی‌های گسترده ناشی از آتش‌سوزی‌های اخیر در شهر لاهاینا در یکی از جزایر هاوایی را نشان می‌دهد، مقامات می‌گویند که تعداد کشته‌شدگان در این منطقه به ۵۳ نفر رسیده است و احتمالاً افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا؛ به نقل از پی ام آپ، آتش‌سوزی اخیر در لاهاینا ابتدا در علفزار طبیعی رخ داد، اما وضعیت به سرعت بدتر شد و برخی از ساکنان شهر برای فرار از آتش به دریا رفتند.

لاهاینا یک شهر توریستی در ساحل غربی جزیره مائویی است که خیابان‌های آن اکنون تا لبه اقیانوس سوخته است.

رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند که آتش‌سوزی‌های جنگلی در هاوایی در سال‌های اخیر بیشتر شده و اکنون یک شهر کوچک تقریباً با خاک یکسان شده است.

تعداد قربانیان پیش از این به 36 نفر می رسید، اما دولت محلی مائویی در بیانیه ای اعلام کرد که تا پایان روز گذشته (پنجشنبه) 17 کشته دیگر تایید شده است. هزاران نفر دیگر نیز مجبور به فرار شدند.

جاش گرین، فرماندار هاوایی پیشتر با اشاره به سونامی سال 1960 که 61 کشته برجای گذاشت، گفت: “ما در طول سالیان متمادی شاهد این تعداد تلفات نبوده ایم.”

وی گفت: احتمال می رود تعداد قربانیان این آتش سوزی ها بیش از 61 نفر باشد.

وی افزود: تاکنون 1700 ساختمان تخریب شده است، بیش از 2000 نفر در سرپناه های موقت اسکان یافته اند و 11000 نفر در مائویی همچنان بدون برق هستند.

سازمان هواشناسی ایالات متحده اعلام کرد که طوفان دورا بادهایی با سرعت 97 کیلومتر در ساعت را به آتش در اقیانوس آرام رساند.

این مرگبارترین آتش سوزی جنگلی در ایالات متحده از زمان آتش سوزی سال 2018 در شمال کالیفرنیا است که باعث کشته شدن 85 نفر در شهر پارادایس شد.

مقامات می گویند آتش سوزی های مائویی ، از جمله آتش سوزی که لاهاینا را ویران کرد، اکنون تا حد زیادی مهار شده است و عملیات جستجو و نجات با کمک 30 نیروی آمریکایی در حال انجام است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *