سرپیچی دونالد ترامپ از امضای ملزومات کمیته ملی حزب‌ جمهوری‌ خواه! / انتقاد تند ترامپ از نامزدهای انتخاباتی!

دونالد ترامپ سیاستمدار، بازرگان و شخصیت رسانه‌ای آمریکایی است که در سال 2017 تا 2021 رئیس جمهور آمریکا بوده است. او به تازگی اعلام کرده است که قصد ندارد الزامات کمیته ملی حزب‌ جمهوری‌ خواه را امضا کند.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت تعهد حزب جمهوری خواه را که یکی از معیارهای لازم برای شرکت در مناظره های انتخاباتی است، امضا نخواهد کرد.

به گزارش پی ام آپ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد که بیعت حزب جمهوری خواه را که یکی از الزامات کمیته ملی جمهوری خواهان برای حضور در اولین مناظره ماه جاری این حزب است، امضا نمی کند.

ترامپ روز چهارشنبه در مصاحبه ای با وب سایت محافظه کار نیوزمکس گفت که با یکی از مفاد این تعهد مشکل دارد که هر نامزدی را ملزم می کند از نامزد نهایی حزب جمهوری خواه حمایت کند.

ترامپ به اریک بولینگ خبرنگار نیوزمکس گفت: «من آن تعهد را امضا نمی‌کنم.» آن‌ها از ما می‌خواهند که یک تعهدنامه را امضا کنیم، اما من می‌توانم سه یا چهار نفر را نام ببرم که از آنها برای ریاست جمهوری حمایت نمی‌کنم. پس درست است. اینجا یک مشکل وجود دارد.»

ترامپ از ذکر نام نامزدهایی که از آنها حمایت نخواهد کرد، خودداری کرد، اما از عیسی هاچینسون فرماندار سابق آرکانزاس و کریس کریستی فرماندار نیوجرسی، هر دو نامزد حزب انتقاد کرد.

ترامپ در حال حاضر نامزد شماره یک جمهوری خواهان در نظرسنجی ها است، اما هاچینسون و کریستی هر دو از منتقدان صریح رئیس جمهور سابق آمریکا هستند.

ترامپ همچنین در آن مصاحبه اعلام کرد که هفته آینده شرکت یا عدم شرکت خود را در اولین مناظره که 23 اوت در میلواکی برگزار می شود، اعلام خواهد کرد. ضمناً در صورت عدم امضای تعهدنامه فوق به صورت خودکار از این مناظره کنار گذاشته می شود.

آسوشیتدپرس گزارش داد که تعهد نامه همچنین از نامزدها می خواهد که در مناظره های دیگری که توسط کمیته ملی جمهوری خواهان تایید نشده است، شرکت نکنند. مدیر اجرایی حزب از نامزدها خواست حداقل 48 ساعت قبل از اولین مناظره با این تعهد موافقت کنند.

ترامپ، کریستی و هاچینسون از جمله هشت نامزدی هستند که معیارهای لازم برای شرکت در مناظره ها را از نظر جمع آوری کمک مالی و حمایت مردمی در نظرسنجی ها رعایت کردند. مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور ترامپ، آخرین نامزدی است که می گوید واجد شرایط مناظره است. فاکس نیوز میزبان این مناظره ها خواهد بود.

رئیس جمهور سابق ایالات متحده در حالی کاندیداتوری خواهد شد که در مجموع با ۷۸ کیفرخواست در سه پرونده جنایی مجزا مواجه است.

اتهامات او شامل حمله 6 ژانویه به کنگره ایالات متحده، تحقیق در مورد حفظ اسناد طبقه بندی شده پس از خروج او از کاخ سفید و پرداخت پول خفه کننده به یک بازیگر فیلم های پورن قبل از انتخابات 2016 است.

علیرغم این موارد، نظرسنجی های انتخاباتی همچنان ترامپ را از دیگر نامزدهای جمهوری خواه برای نامزدی آن حزب در انتخابات 2024 پیشی می گیرد. بر اساس نتایج نظرسنجی جدیدی که چندی پیش منتشر شد، ترامپ با اختلاف 37 درصدی از نزدیک ترین رقیب خود رون دیسانتیس پیشی گرفته است. همچنان رهبر بلامنازع در رقابت اولیه حزب جمهوری خواه برای نامزد نهایی این حزب در انتخابات 2024 است.

در نظرسنجی نیویورک تایمز/ سی‌نا کالج، هیچ یک از نامزدهای دیگر در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه بیش از 3 درصد آرا را به دست نیاوردند. مایک پنس، معاون ترامپ در دوره ریاست جمهوری، نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و تیم اسکات، سناتور جمهوری خواه آمریکا، هر کدام سه درصد از آرا را در این نظرسنجی به دست آوردند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *