ماهیچه های دست، گردن، ساق و قسمت بالایی بدن کودک شما به حدی توسعه یافته است که کودک می تواند به طور مستقل سه چرخه خود را سوار کند و به توپ فوتبال ضربه بزند. او می تواند حدود هشت اینچ بپرد و از پله ها بالا و پایین برود. تعادل خوبی هم دارد. این بدان معناست که او می تواند برای چند ثانیه روی هر دو پا بایستد. حتی می تواند روی تاقچه ای به ارتفاع 10 سانتی متر راه برود و به تنهایی تعادل خود را حفظ کند.

چیزی را گزارش کنید تا شش یک کودک سه ساله می تواند جهت ضربه توپ را تشخیص دهد و دوباره آن را شلیک کند. او اکنون بیشتر روی حرکات دست و انگشتانش تمرکز می کند. می تواند حرکات ظریفی مانند حرکات قیچی یا نقاشی با آبرنگ را انجام دهد.

کودک سه ساله شما اکنون می تواند چهره یک فرد را بکشد و بکشد. قدرت انگشتان کودک به حدی است که می تواند خطوط منحنی، صاف و منحنی را ترسیم کند. در این مرحله متوجه می شوید که کودک راست دست است یا چپ. کودک شما مداد رنگی و مداد رنگی پاستلی را در دست می گیرد و هنگام نقاشی به خوبی آنها را راهنمایی می کند. همچنین می تواند یک شکل را کپی کند یا دور آن خط بکشد.

او می تواند لگوهای خود را روی هم بگذارد و بلند کند. می تواند برخی از اشیاء نرم و اسباب بازی ها را خم کند یا حتی بشکند. از فرزند خود دست نکشید. برای اینکه بتواند برخی از اشیاء را کشف کند و بتواند بیشتر بداند، آنها را تغییر می دهد. مثلا اسباب بازی که محفظه یا مایعی در آن وجود دارد. کودک دوست دارد آنها را بشکند و تغییر دهد تا فضای زمان خود را بشناسد.

بسیاری از کودکان تا سه سالگی می توانند به خوبی راه بروند و همزمان در مکان های مختلف بالا و پایین راه بروند. آنها همچنین می توانند به راحتی از قاشق و چنگال استفاده کنند یا به شما در آشپزی کمک کنند. به عنوان والدینی مسئولیت پذیر و صبور می توانید از سه سالگی کارهای کوچک و ساده ای را به فرزندتان محول کنید و به او احساس انسان های ارزشمندی بدهید که می توانند مفید باشند و به دیگران کمک کنند. احساس استقلال و موفقیت در کودک باعث افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس او می شود.

هرگز تصور نکنید که کودک سه ساله شما برای مسئولیت پذیری بسیار کوچک است. او از نظر بدنی پیشرفت های زیادی کرده است. به فرزندتان اعتماد کنید. می توانید بدون اینکه متوجه شود او را چند بار تماشا کنید و از او تبرئه خواهید شد. بعد از آن مسئولیت کمی به او کار بدهید. به عنوان مثال، آبیاری یا جارو کردن گلدان. اگر به کودک اعتماد کنید و با او صبور و مهربان باشید، عزت نفس فرزندانتان را افزایش می دهید.

مترجم و ویراستار: مهرنوش خالقی

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *