اخبار روز

بر اساس گفته معاون حوزه‌ های علمیه در 3 سال اخیر ۶ هزار طلبه وارد آموزش و پرورش شده‌اند!/جزئیات

معاون ترویج و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت: در سه سال گذشته حدود 6 هزار طلبه خواهر و برادر از طریق ماده 28 و کنکور وارد آموزش و پرورش شده اند.

به گزارش ایلنا؛ به نقل از پی ام آپ حسین ملانوری، معاون روابط عمومی و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور در تشریح برنامه امین به مدارس گفت: طرح امین در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته است. در ماه های سال گذشته پس از شمارش و اصلاح آمار به 21 هزار طلبه طرح امین شاغل در آموزشگاه های پرورشی رسیدیم.

معاون ترویج و امور فرهنگی سمینارها تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید چه تعداد دانش آموز در مدارس حضور خواهند داشت و آیا فعالیت ما افزایش می یابد یا کاهش می یابد؟ همه این موارد منوط به تصمیمات و نظرات شورای عالی است که در صورت داشتن اختیارات شورا، بودجه را تعیین می کند و برنامه امین را توسعه می دهد.

ملانوری ادامه داد: در چند سال گذشته که بودجه و حمایت کافی وجود نداشت، با نیت خالصانه و تلاش جهادی دانشجویان به وظایف خود عمل کرده ایم. برادران دانشجو ۲۵ درصد از جمعیت دانشجویی این طرح را تشکیل می دهند.

معاون ترویج و امور فرهنگی سمینارها با بیان اینکه از سال گذشته به توسعه طرح امین توجه شده است، اظهار داشت: در دو حوزه همکاری با دانشجویان و کسانی که با هم همکاری خواهند کرد، پیشرفت کرده ایم. با آموزش و پرورش باید حداقل سطح دو باشد ابتدا بر اساس نیاز مدارس با این دانش آموزان مصاحبه شده و توانایی آنها سنجیده می شود.

وی افزود: در صورتی که دانش آموز دارای مهارت کافی برای ورود به مدرسه باشد در مرحله اول پذیرفته می شود. پذیرفته شدگان پس از آن دوره مقدماتی را که سال گذشته و امسال برگزار شده بود می گذرانند و دانشجویان طرح امین نیز این دوره را می گذرانند. دوره آموزشی در طرح امین شامل 204 ساعت آموزشی است که شامل سه بسته آموزشی است که دو بسته آن قبل از حضور در مدرسه و بسته دیگری در طول سال تحصیلی به عنوان دوره ضمن خدمت تکمیل می شود.

ملانوری یادآور شد: امسال دوره های آموزشی تکمیلی را طراحی کرده ایم که هنوز اعلام نشده است. در برنامه های امین و هجرت که روحانیت آن را پیش می برد، مهم ترین نکته این است که طلاب باید به تحصیلات سه سطحی به ویژه در موضوعی که متناسب با فعالیتشان است، توجه کنند.

معاون ترویج و امور فرهنگی سمینارها با اشاره به اینکه دانش آموزان پایه دوم هر ساله می توانند در آزمون ورودی آموزش و پرورش شرکت کنند، گفت: هرکس پس از قبولی در مصاحبه شغلی موفق به قبولی در این آزمون شود، در آزمون چهره پردازی شرکت خواهد کرد. دوره آموزشی حضوری همچنین می گویند دوره یک ساله است. این دوره یک ساله برای کسانی که دارای مدرک لیسانس از دانشگاه فرهنگیان هستند طراحی شده است و دانشجویان این دوره یک ساله را در مرکز تربیت معلم حوزه می گذرانند و سپس شروع به آموزش می کنند.

ملانوری تاکید کرد: در سه سال گذشته حدود 6000 دانش آموز خواهر و برادر از طریق ماده 28 و آزمون استعدادیابی وارد آموزش و پرورش شده اند.

وی در خصوص آسیب های اجتماعی و نقش دانش آموزان در رفع این معضلات در بین دانش آموزان گفت: در خصوص تبلیغ به طور کلی و ورود فردی به فضا به عنوان مبلغ، هر نوع فرهنگ سازی و کار تبلیغی باید بر اساس آسیب شناسی مکان و نقطه مبتنی هستند. انجام شود. حتی برای موضوع سخنرانی خود، دانش آموز ابتدا مخاطب خود را شناسایی می کند. در واقع، او در حال اندازه گیری مشکل جمعیتی است که با آنها صحبت می کند. گاهی اوقات مخاطب آسیب می بیند یا اصلاً صدمه نمی بیند و گوینده به دنبال رشد و اعتلای معنوی برای مخاطب خود است که ممکن است مسیر آن رشد را نداند.

وی تصریح کرد: زمانی که دانش آموزان به مکان هایی که خسارت وارد می شود، ابتدا آن آسیب را شناسایی می کند و بر اساس آن آسیب برنامه ریزی می کند. در مدارس آموزشی طرح امین به صورت مشخص تری مطرح می شود. همچنین بر اساس آسیب های وارده به مناطق، پروژه های تامین مالی دیگری را نیز در منطقه برنامه ریزی می کنیم. به عنوان مثال در حوزه آموزش و پرورش بحث حجاب و عفاف یکی از موضوعات مهم است و دانش آموزان دختری که وارد مدارس دخترانه می شوند برنامه ویژه عفاف و حجاب دارند و آن را اجرا می کنند و اتفاقاً هم بوده است. در آن نیز موفق است

معاون ترویج و امور فرهنگی حوزه های علمیه در خصوص طرح هجرت و اقدامات روحانیت در آن طرح گفت: طلاب طرح هجرت برای مسائل اعتیاد، طلاق، جمعیت و حاشیه نشینی نیز برنامه دارند. برای این مسائل اجتماعی طرح‌های تبلیغاتی ویژه‌ای مانند نسیم رحمت که توسط رهبری حوزه مدیریت می‌شود و برای حاشیه شهرها طراحی شده است راه‌اندازی شده است و مبلغانی که آموزش‌های ویژه‌ای در زمینه آسیب‌های اجتماعی دیده‌اند وارد این عرصه می‌شوند. این طرح ها مربوط به طرح دانش آموز امین است.

ملانوری افزود: در طرح سمینار امین که حوزه دانشجویی است با مشکلات مختلفی مواجه هستیم. از خودکشی در برخی مناطق و اعتیاد گرفته تا آسیب های مربوط به عدم رعایت عفاف و حجاب. همچنین در برخی موارد گزارش شده جریان های فکری خاصی وجود دارد که منجر به انحرافات عمیق فکری می شود. این آسیب اصلی برای دانش آموزان است و دانش آموزانی که وارد این بحث می شوند، آموزش های ویژه ای دیده اند.

به گفته ملانوری، برخی آسیب های اجتماعی از جمله بی حجابی و بدحجابی در کشور گسترده است که در شهرهای مختلف از آسیب های رایج محسوب می شود و همه شاگردان برای این آسیب ها آموزش دیده و فعال هستند.

وی تصریح کرد: دانش آموزی با ورود به مدرسه با کمک مدیر آمار آسیب دیدگی را دریافت می کند و برای هماهنگی با هماهنگی و حمایت مدیر آسیب ها شناسایی و درمان می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا