اخبار روز

خزان ناگهانی درختان چنار؛ واکنش بی‌موقع درختان به گرمای شدید!

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج با بیانی قاطع اعلام کرد: افزایش شدید دما در طی فصل تابستان باعث خزان زودرس درختان چنار در این شهر بزرگ شده است، به‌طوری‌که احیای آنها به‌عنوان یک بخش اساسی از برنامه فوری مدیریت شهری مطرح شده است.

به گزارش پی ام آپ در حاشیه بازدید و بررسی فضاهای سبز کرج، علیرضا عاقلی در روز چهارشنبه اظهاراتی داشت. او اعلام کرد که درخت چنار قادر به تحمل دماهای بالای ۴۰ درجه نیست و با افزایش دما، به خزان زودرس مبتلا می‌شود.

علاوه بر این، عاقلی افزود که این پدیده مختص به کرج نیست و در سایر مناطق کشور نیز گزارش شده است.

وی با اشاره به زرد شدن برگ‌های درختان چنار در سطح شهر، به ویژه در جهانشهر کرج، بیان کرد که علت آن ناکافی بودن سیستم آبیاری و آب‌رسانی نیست، بلکه این پدیده به علت عوامل مختلفی از جمله شوک و استرس حرارتی ناشی از افزایش ناگهانی دما در فصل تابستان رخ می‌دهد.

با استفاده از مشاوره اساتید پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و گروه گیاه پزشکی سازمان سیما، شهرداری کرج تلاش کرده است تا عوامل خزان زودرس درختان چنار را بررسی کند و اقداماتی برای بهبود وضعیت آن‌ها انجام دهد. این اقدامات شامل تقویت ریشه در فصل زمستان با استفاده از چالکود و محلول‌پاشی دوره‌ای به منظور تقویت تنه و بهبود وضعیت درختان می‌باشد.

کرج، کلانشهری است که بیش از سه هزار هکتار فضای سبز دارد و بخشی از این فضاهای سبز توسط درختان چنار تشکیل می‌شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا