دانستنی ها

کشف یک خاصیت شگفت انگیز از اسپرسو برای مبارزه با آلزایمر! + جزئیات

یکی از نوشیدنی های محبوبی که روزانه در سر تا سر جهان مورد استفاده قرار می گیرد اسپرسو است. به تازگی طی تحقیقات صورت گرفته گفته شده است که این نوشیدنی می تواند تاثیر مثبت بر رو یآلزایمر داشته باشد. در ادامه به بررسی این تحقیق می پردازیم.

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که ترکیبات موجود در اسپرسو ممکن است به مبارزه با بیماری آلزایمر کمک کند.

به گفته Healthline، محققان در حال بررسی ترکیبات موجود در اسپرسو برای کمک به مبارزه با بیماری آلزایمر هستند.

محققان دانشگاه ورونا در ایتالیا دریافتند که ترکیبات موجود در قهوه اسپرسو می تواند به جلوگیری از پروتئین مهمی که در بیماری آلزایمر نقش دارد کمک کند.

این مطالعه بر روی پروتئین های تاو متمرکز شد. هنگامی که پروتئین ها شروع به انباشت یا به هم پیچیدگی می کنند، با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط هستند.

این پروتئین بر عملکرد بخشی از مغز افراد مبتلا به آلزایمر و سایر بیماری ها از جمله پارکینسون در گروهی به نام تائوپاتی تأثیر می گذارد.

در این آزمایش، محققان پروتئین تاو و ترکیباتی که معمولا در اسپرسو یافت می‌شوند را به یک لوله اضافه کردند. این ترکیبات عبارتند از کافئین، عصاره قهوه و جنیستئین.

آنها مشاهده کردند که از تجمع تاو، که می تواند با بیماری آلزایمر مرتبط باشد، پس از قرار گرفتن در معرض این ترکیبات جلوگیری شد.

به گفته محققان، مطالعات بیشتری مورد نیاز است، اما این ترکیبات می توانند روزی به درمان های جدیدی منجر شوند.

منبع: مهر

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا