اخبار روز

معاون وزیر امور خارجه روسیه، لاوروف به تهران می آید!/جزئیات

معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای اعلام کرد که روزهای دوشنبه و سه شنبه (16-17مرداد ماه) به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش پی ام آپ؛ معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: وی در تهران درباره برجام و همکاری ایران با گروه بریکس گفت‌وگو خواهد کرد. این برای متوقف کردن تهدیدات امنیتی در دریای سیاه است.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با این خبرگزاری اعلام کرد که روزهای دوشنبه و سه شنبه  ( 8-7 آگوست/ 17-16 مرداد ماه) به تهران سفر خواهد کرد تا درباره وضعیت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و همکاری ایران با گروه بریکس با مقامات تهران گفتگو کند.

ریابکوف گفت: «دوشنبه و سه شنبه در تهران خواهم بود.» با مقامات وزارت خارجه ایران دیدار خواهم کرد. موضوع گفتگوهای ما روشن است: قطعاً این وضعیت پیرامون طرح جامع اقدام مشترک برای حل موضوع برنامه هسته ای ایران است. <…> علاوه بر این، سوالاتی نیز در رابطه با همکاری ایران با بریکس وجود دارد. در همین راستا در سمیناری با موضوع بریکس-ایران که توسط وزارت امور خارجه ایران برگزار می شود، شرکت خواهم کرد.

به گفته وی، تعامل بین فدراسیون روسیه و ایران در چارچوب توافق هسته ای نباید تحت تأثیر تحریم های غرب قرار گیرد.

ریابکوف شانس زیادی برای احیای برجام نمی بیند

معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در این مصاحبه اظهار داشت که احتمال احیای مجدد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) “چندان زیاد نیست”،  روسیه قصد ندارد تلاش خود در این زمینه و کار به روی این توافقنامه را کنار بگذارد.

سرگئی ریابکوف افزود: ما می دانیم که برخی از همتایان ما، همکاران کشورهای غربی، ایده های جایگزینی دارند و تلاش هایی برای جلب توجه به موضوعاتی وجود دارد که فقط به طور غیرمستقیم به برجام مربوط می شود. در چنین شرایطی، احتمال احیای برجام بیش از پیش کاهش خواهد یافت. اگر بخواهیم واقع بین باشیم، این احتمال در حال حاضر زیاد نیست.»

وی در عین حال تاکید کرد که طرف روسی “از این توافق دست بر نمی دارد” و آماده است “به تعهدات خود در این راستا عمل کند”.

سرگئی ریابکوف در پاسخ به سوال دیگری تاکید کرد که روسیه تمام توان نظامی و نظامی-فنی برای توقف تهدیدات در منطقه دریای سیاه را دارد و امنیت این کشور به طور قابل اعتماد تضمین خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد: مهم‌ترین نکته این است که ما تمام قابلیت‌های نظامی و نظامی-فنی لازم را برای توقف این تهدیدات بدون به خطر انداختن منافع امنیتی و امنیت مردم خود داریم.

ریابکوف افزود: روسیه به طور مرتب در سطوح مختلف به کشورهای غربی درباره تهدیدات امنیتی در دریای سیاه هشدار می دهد. وی ادامه داد: هشدار سیاست های مخرب غرب به رهبری آمریکا و انگلیس همواره در سطوح مختلف هشدار داده می شود و مسکو در این راستا به کار خود ادامه خواهد داد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا