مارتین خایمه، آهنگساز اهل شهر مالاگاست و این اثر را برای مجموعه (سیکل) موسیقی شرق و غرب علی رهبری در اپرای مارینسکی سنت پترزبورگ آهنگسازی کرده و آن را به پاس پنج سال مدیریت هنری ارکستر فیلارمونیک مالاگا به علی رهبری هدیه کرده است.

علی رهبری- آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی ایران – روز جمعه (23 تیر) اولین اجرای جهان از سوئیت فلامنکو اثر مارتین خیمه – آهنگساز اسپانیایی – را در آخرین کنسرت فصل اپرا ماریینسکی در سن پترزبورگ، روسیه اجرا کرد.

به گزارش پی ام آپ، مارتین جیمی، آهنگساز شهر مالاگا، این اثر را برای مجموعه (چرخه) موسیقی شرق و غرب اثر علی درباری در اپرای ماریینسکی سن پترزبورگ ساخته و آن را به پاس پنج سال مدیریت هنری ارکستر فیلارمونیک مالاگا به علی رهبری هدیه کرده است.

علی رهبری که اکنون رهبر مهمان دائمی اپرای ماریینسکی در سن پترزبورگ روسیه است، مدیر هنری ارکسترهای سمفونیک بروکسل، پراگ و زاگرب و همچنین مالاگا بوده است.

در این فصل هنری که هفته آینده با دوازدهمین کنسرت و برنامه ای جدید به پایان می رسد، رهبری سرپرستی موسیقی شرق و غرب را برگزیده است. موسیقی فلامنکو در واقع موسیقی است که موسیقی شرق و غرب را در هم می آمیزد.

این کنسرت مانند تمامی کنسرت های 12 ماه اخیر به سرپرستی علی رهبری برای تلویزیون روسیه ضبط شد و با Suite Daphnis et Cloue توسط موریس راول آهنگساز فرانسوی و سمفونی شماره 10 اثر دیمیتری شوستاکوویچ آهنگساز روسی قرن بیستم به پایان رسید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *