اخبار روز سینما

به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم

 سوسن سیرجانی | تا حالا شده به اینکه بازیگرانی با نام فامیل مشابه چه نسبتی با یکدیگر دارند فکر کنید؟ در سینما بازیگران زیادی هستند که نام فامیل آنها با هم مشترک است. برخی از آنها با یکدیگر نسبت دارند و اما تعدادی هم با وجود شباهت فامیلی، هیچ نسبتی با یکدیگر ندارند. این موضوع گاهی باعث سوتفاهم‌هایی هم می‌شود که معمولا خنده و شوخی به همراه دارد.

به گزارش پی ام آپ، امروز تولد بهنوش طباطبایی است، یکی از چهره‌های مشهور بازیگری که نه تنها نام فامیلی او بلکه اسم کوچکش هم گاهی باعث اشتباهاتی می‌شود و او را با بهنوش‌های دیگر یا طباطبایی‌های دیگر سینما اشتباه می‌گیرند. به این بهانه مروری داشتیم بر تمام بازیگرانی که نام فامیل مشابه با یکدیگر دارند، اما هیچ نسبت فامیلی بین آنها وجود ندارد. شاید یک جور شوخی و شاید هم راهنمایی برای کسانی که در به خاطر سپردن اسم‌ها و شخصیت‌ها با مشکل روبرو هستند.

طباطبایی‌ها| بهنوش، طناز و لادن

به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم

بهنوش طباطبایی : او متولد اردیبهشت ماه 1360 در تهران است. بازیگری را از نوجوانی آغاز کرد و پس از نقش‌های کوتاه در چند سریال، در سال 1382 با بازی در سریال «مسافری از هند» به یک چهره شناخته‌ شده در تلویزیون تبدیل شد. بهنوش با مدرک کارشناسی کامپیوتر وارد حرفه بازیگری شد اما پس از آن تحصیلات خود را تا دکترای روانشناسی ادامه داد و سال‌ها است در این رشته تدریس هم می‌کند. در زمینه بازیگری او بیش از دو دهه به صورت همزمان در سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت مستمر داشته و جایزه بهترین بازیگر زن درام را برای بازی در سریال «در مسیر زاینده‌رود» در کارنامه دارد. بهنوش طباطبایی سال 1397 برای بازی در فیلم «ماجرای نیمروز؛ رد خون» نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شد، اما پس از آن بیشتر وقت خود را صرف بازی در تئاتر کرد و در حال حاضر هم مشغول بازی در سریال شبکه خانگی «سووشون» به کارگردانی نرگس آبیار است.

طناز طباطبایی : طناز دقیقا 2 سال کوچکتر از بهنوش است ، او هم درتهران متولد شده است. اما طناز پس از گذراندن دوره‌های بازیگری در موسسات خصوصی، در رشته تئاتر از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده. او از اوایل دهه 80 با نقش‌های کوتاه در تلویزیون و سینما، کم‌کم به اهالی سینما و مخاطب معرفی شد اما سریال «میوه ممنوعه» بود که طناز طباطبایی را به عنوان بازیگر نقش اصلی به چهره‌ای شناخته‌شده تبدیل کرد. پس از بازی در سریال کمدی «پرانتز باز» در سال 1388، طناز طباطبایی دیگر با تلویزیون همکاری نداشت و فقط کار در سینما را دنبال کرد. او تا به حال سه بار برای فیلم‌های «صداها»، «رخ دیوانه» و «خشم و هیاهو» نامزد سیمرغ جشنواره فیلم فجر شده و دو بار برای فیلم‌های «شنای پروانه» و «بی‌رویا» در سال‌های 1398 و 1400 سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل و بهترین بازیگر نقش اول را گرفته است. آخرین کار او تا به اینجا بازی در سریال «یاغی» است .

لادن طباطبایی: او متولد 1350 در تهران و هم‌اکنون ساکن آمریکا است. او نزدیک به یک دهه است که از بازیگری خداحافظی کرده و تنها از دخترش مراقبت می‌کند. لادن فارغ‌التحصیل تئاتر از دانشگاه هنرهای زیباست و یکی از پرکارترین بازیگران دهه هفتاد سینما و تلویزیون بود. از برجسته‌ترین نقش‌هایی که او بازی کرده در سال 1374 در فیلم «خواهران غریب» و در سال 1380 در سریال «خواب و بیدار» بود. لادن طباطبایی سال‌هاست از ایران مهاجرت کرده و در زمینه بازگری فعالیتی ندرد.

تجربه همکاری: نکته جالب درباره طباطبایی‌ها این است که هرسه آنها متولد اردیبهشت ماه هستند و آنها تا امروز هیچ‌گاه در یک اثر مشترک همکاری نداشته‌اند.

احمدی‌ها| مرتضی، مهران، مهدی و مونا

به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم
به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم

سید مرتضی احمدی: مرتضی احمدی بازیگر پیشکسوت و فقید سینما و تلویزیون ایران است. او متولد سال 1303 در تهران بود و به دلیل اهمیت و تعصبی که بر روی زادگاهش داشت، کارهای هنری زیادی به شکل صوتی و تصویری درباره تهران انجام داد. به همین دلیل لقب او صدای تهران بود. احمدی از نوجوانی وارد حرفه‌ تئاتر شد، اما کار حرفه‌ای خود را از دهه 20 شروع کرد. او تا سال‌های پایانی عمرش به صورت مستمر در سینما، تلویزیون، تئاتر و دوبله فعالیت داشت. از مرتضی احمدی دو فرزند به نام‌های آزیتا و مازیار به یادگار مانده که هیچ‌کدام در زمینه بازیگری فعالیت نمی‌کنند.

مهران احمدی : این بازیگر زاده 1352 در تهران است، اما سال‌های کودکی و نوجوانی خود را در نیشابور گذرانده. مهران پس از فارغ‌التحصیلی در رشته بازیگری با نقش‌های کوتاه به تلویزیون و سینما آمد. سال‌های ابتدایی حضور او در سینما بیشتر در فیلم‌های دوست قدیمی‌اش عبدالرضا کاهانی گذشت. از اوایل دهه 90 با بازی در سریال‌های «تا ثریا» و فیلم سینمایی « نفس» وجه متفاوتی از بازیگری خود را به مخاطب نشان داد و پس از مدتی از بازیگر نقش‌های مکمل تبدیل به بازیگر نقش اصلی شد. اما اثری که او را به اوج شهرت رساند مجموعه «پایتخت» بود که البته برای مدتی از آن تیم کنار رفت و در فصل آخر دوباره به سریال پیوست. مهران احمدی حالا چند سالی است که وارد حرفه کارگردانی هم شده. فیلم پرفروش «سگ‌بند» و سریال «بی‌گناه» از آخرین ساخته‌های اوست. نکته جالب درباره نام فامیل مهران احمدی این است که معمولا نامش با احمد مهران‌فر هم اشتباه گرفته می‌شود.

مهدی احمدی: او هم متولد تهران است، اما همیشه برخلاف مهران و مرتضی احمدی، در ژانر درام و تراژیک در سینما حضور داشته. او از همان سال‌های ابتدایی ورودش به سینما در نقش مردهای عاشق‌پیشه و منزوی یا در اصطلاح انتلکت بازی کرده. از نقش‌های برجسته مهدی احمدی می‌توان به «شب‌های روشن» فرزاد موتمن و «عروس آتش» خسرو سینایی اشاره کرد.

مونا احمدی : این بازیگر جوان یکی از چهره‌های تازه بازیگری است. او که متولد 1369 است، بازیگری را از دوران نوجوانی و زمانی که در هنرستان تحصیل می‌کرد، شروع کرد. مونا برای اولین تجربه بازیگری خود در فیلم «کودک و فرشته» نامزد دریافت جایزه بهرتین بازیگر نقش اصلی زن از جشنواره فجر شد. بعد از با سریال «وضعیت سفید» به تلویزیون آمد. اما نقشی که او را بیش از همه به محاطب معرفی کرد، کاراکتر سیمین خواهر شهرزاد در سریال «شهرزاد» در شبکه نمایش خانگی بود. این روزها سریال «رهایم نکن» در پلتفرم‌های نمایش خانگی با بازی او عرضه می‌شود.

تجربه همکاری: این چهار بازیگر هیچ‌گاه در یک پروژه مشترک حضور نداشته‌اند.

هاشمی‌ها| مهدی، جواد ، افشین و هدایت

به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم
به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم

میرمهدی هاشمی قرمزی : مهدی هاشمی متولد 1325 در شهر لنگرود است. او یک برادر به نام ناصر هاشمی قرمزی هم دارد که هر دو در دنیای بازیگری پسوند قرمزی را از فامیلشان حذف کرده‌اند. نورا هاشمی هم که چند سالی است به دنیای بازیگری وارد شده دختر اوست. مهدی هاشمی از اواسط دهه 40 با تحصیل در رشته هنرهای نمایشی پا به تئاتر گذاشت و تا امروز در بیش از 40 اثر سینمایی و 20 سریال تلویزیون حضور داشته. او تا به حال سه سیمرغ از جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های «دو فیلم با یک بلیت»، «آلزایمر» و «آقا یوسف» گرفته و بازی‌های تحسین شده‌ای در فیلم‌های «معجزه خنده»، «همسر» و سریال‌های «سلطان و شبان» و «روزگار قریب» داشته.

سیدجواد هاشمی‌پور اصل : او دربین اهالی سینما مشهور به سیدجواد است. سیدجواد هم مانند مهدی هاشمی اصالتا گیلانی است، اما خودش متولد تهران است. او به دلیل ظاهرش همیشه در نقش‌های مذهبی حضور دارد و حتی گاهی خودش هم با این ویژگی شوخی می‌کند. از نقش‌ها برجسته سید حواد می‌توان به فیلم «اخراجی‌ها» اشاره کرد. هاشمی چند سالی است بیشتر وقت خود را صرف ساخت فیلم‌های سینمایی برای کودکان کرده.

سید افشین هاشمی مرغزار: افشین هاشمی متولد 1354 در تهران است. این روزها به دلیل حواشی پخش و توقف سریال «شبکه مخی زنان» که اولین تجربه کارگردانی او در حوزه سریال‌سازی است، نامش در محافل سینمایی و هنری زیاد شنیده می‌شود. افشین هاشمی بازیگری را از اوایل دهه هفتاد و در دوره دانشجوییش در شهر آبادان شروع کرد و پس از آن با ورود به سینما و تلویزیون به مخاطب معرفی شد.

هدایت عامل هاشمی : او از جمله بازیگرانی است که ازتئاتر وارد عرصه تصویر شد. هدایت هاشمی متولد سبزوار است . این بازیگر با حضور در سریال «چک برگشتی» و سپس ایفای نقش «اوس موسی» در سریال «پایتخت» به شهرت رسید. از آخرین کارها تلویزیونی او می‌توان به سریال«نجلا» اشاره کرد. هدایت در سینما در فیلم‌های چون «یه بوس کوچولو»، «خداحافظ دختر شیرازی»، «میگرن»، «آزمایشگان، «خاک آشنا» بازی کرده است.

تجربه همکاری: مهدی هاشمی در یکی از نقش‌های اصلی سریال «شبکه مخفی زنان» به کارگردانی افشین هاشمی بازی می‌کند. اما افشین با دیگر اشم معروف سینما یعنی هدایت چند کار مشترک دارد. آن‌ها در فیلم‌های «آزمایشگاه»، «میگرن»، «خداحافظ دختر شیرازی» و… همبازی بودند درضمن فیلم خداحافظ دختر شیرازی را افشین هاشمی کارگردانی کرده است.

کرامتی‌ها| مسعود، مهتاب و مهسا

به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم
به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم

مسعود کرامتی : او متولد 1335 در تهران است. مسعود کرامتی بازیگری را از زمان تحصیل در دانشکده هنرهای زیبا شروع کرد، اما مسیر حرفه‌ای را با عروسک‌گردانی در سریال «شهر موش‌ها» پی گرفت. کرامتی از دهه 60 با ساخت  فیلم و مجموعه‌های طنز خانوادگی و ژانر کودک بیشتر به مخاطب معرفی شد. او در سال‌های اخیر بیشتر سراغ بازیگری رفته و در سینما، شبکه نمایش خانگی و تئاتر حضور دارد.

مهتاب کرامتی : مهتاب متولد 1349 است. نکته جالب درباره او حضورش به عنوان شاگرد در کلاس‌های بازیگری امین‌تارخ و تحت نظارت مسعود کرامتی است. آنها با هم نسبت فامیلی ندارند، اما نسبت استاد شاگردی دارند.‌مهتاب از اواسط دهه 70 و با بازی در سریال «مردان آنجلس» به دنیای بازیگری وارد شد و پس از آن با حضور در سینما به یکی از چهره‌های دهه 80 سینمای ایران تبدیل شد. او تا به حال دو جایزه برای فیلم «آلزایمر» و «بیست» از جشنواره فجر دریافت کرده. مهتاب کرامتی مدتی است ترجیح داده به جای بازیگری تهیه‌کنندگی را تجربه کند، البته که او در یکی از بازارهای پررونق این روزها یعنی نمایش خانگی بدشانس بوده و با دو تجربه «رقص روی شیشه» و «میدان سرخ» در این مدیوم ناکام مانده.

مهسا کرامتی :  بازیگر کم‌کار دهه 70 و 80 سینما و تلویزیون که با سریال «خط قرمز» به شهرت رسید. مهسا و مهتاب کرامتی تقریبا هم زمان به شهرت رسیدند و به دلیل رنگ چشمانشان تا مدتها شایعه اینکه آنها خواهر هستند در میان مردم عادی مطرح بود. مهسا کرامتی مدتها است از بازیگری فاصله گرفته است.

تجربه همکاری: مهتاب کرامتی و مسعود کرامتی در سریال «میدان سرخ» که در شبکه نمایش خانگی منتشر شد با هم همکاری داشتند. البته این سریال به دلیل اختلافات فراوان گروه سازنده بی‌سرانجام رها شد.

حاتمی‌ها| لیلا ، خاطره و سارا

به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم
به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم

لیلا حاتمی: لیلا فرزند علی حاتمی، از مشهورترین کارگردان سینمای ایران است. اما این نسبت فامیلی تنها در کودکی بر بازیگری لیلا سایه انداخت چون درست پس از مرگ پدر بود که او بازیگری را به صورت حرفه‌ای با فیلم «لیلا» داریوش مهرجویی شروع کرد. حالا او یکی از پرافتخارترین بازیگران سنیمای اراین است که تجربه داوری جشنواره‌های کن و ونیز را در کارنامه دارد. لیلا حاتمی را با نقش‌های زیادی به یاد می‌آوریم، اما بازی او در سریال «کیف انگلیسی» و فیلم‌های «بی‌پولی»، «ارتفاع پست»، «من» و… در ذهن مخاطب بسیار ماندگار شده.

خاطره حاتمی: خاطره بر خلاف لیلا حاتمی از بازیگران بسیار کم‌کار و کم‌رنگ سینما و تلویزیون است. او در اوایل دهه هتشاد با سریال« فقط به خاطر تو» که یک مجموعه مناسبتی بود به شهرت رسید، اما پس از آن دیگر نتوانست به روزهای اوج برگردد.

سارا حاتمی : سارا از جمله بازیگران نسل دهه هشتاد است. او در سال 1384 به دنیا آمد و در حال حاضر 18 سال سن دارد. سارا حاتمی بعد از پشت سر گذراندن دوره بازیگریبا سریال «زخم کاری» وارد عرصه بازیگری شد. او سال گذشته در فیلم «کت چرمی» به ایفای نقش پرداخت و موفق شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خودش کند.

تجربه همکاری: این سه هیچ همکاری مشترکی نداشته‌اند.

افشاری‌ها| بهاره و بهرام

به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم
به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم

بهاره افشاری: بهاره افشاری متولد 1363 در شاهرود است. او با سریال «او یک فرشته بود» در نقش شیطان، چهره شد. او بعد از آن در چند سریال پرمخاطب دیگر از جمله «فاصله‌هان ه به ایفای نقش پرداخت  و در سینما هم با کارگردانای چون سامان مقدم درفیلم «صد سال به این سال‌ها»، تهمینه میلانی در فیلم «تسویه حساب»، سعید سهیلی درفیلم‌های «ازدواج در وقت اضافهن و «گشت ارشاد 3» ، حجت قاسم زاده در فیلم «روز ششم» و… به ایا نقش پرداخ. هاه افشاری بازی در سریال پرمخاطب«ممنوعه» را هم در کارنامه دارد. این بازیگر در حال حاضر سریال کمدی «نیوکمپ» را در حال پخش دارد.

بهرام افشاری: بهرام متولد همدان است. او بازیگری را با تئاتر و بازی در نقش‌های کوتاه در سینما و تلویزیون شروع کرد. اما از اواخر دهه 90 به یکی از چهره‌های پرمخاطب ژانر کمدی تبدیل شده که می‌تواند گیشه فیلم را تضمین کند.‌ این روزها فیلم «فسیل» با فروشی بیش از 100 میلیارد تومان با بازی او بر پرده سینماها است.

تجربه همکاری: این دو هیچ همکاری مشترکی نداشته‌اند.

فروتن‌ها| مسعود و محمدرضا

به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم
به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم

مسعود فروتن لاریجانی : مسعود فروتن متولد شهر آمل است. از اواسط دهه 50 تا دهه 90، او همیشه پشت دوربین بود و در بیشتر سریال‌ها و برنامه‌هایی که در استودیوهای تلویزیون ضبط می‌شد نام او را به عنوان کارگردان تلویزیونی در تیتراژ می‌دیدم. اما با بازی در فیلم «360 درجه» وارد سینما شد و با اجرای چند برنامه تلویزیونی به عنوان چهره جدید با صدایی خاص به مخاطب معرفی شد. او حالا تجربه بازی در سریال‌های «آقازاده» و «پدر» را هم در کارنامه دارد.

محمدرضا فروتن: این بازیگر متولد 1347 در تهران است. او در رشته روانشناسی تحصیل کرده اما از سال 1373 وارد حرفه بازیگری شد. بازی فروتن در فیلم‌های «مرسدس»، «فریاد» و «اعتراض» به کارگردانی مسعود کیمیایی، او را به یکی از بازیگران مطرح دهه هفتاد تبدیل کرد. بازیگری متفاوت با صدایی منحصر به فرد که به سرعت تبدیل به یکی از نمادهای جوانان عاصی و روشنفکر آن دوران تبدیل شد. محمدرضا فروتن سال‌های پر فراز و نشیبی در بازیگری داشته، اما واقعیت این است که با ورود به دهه 90 دیگر نتوانست نقشی را ایفا کند که روزهای اوج‌اش را تکرار کند.

تجربه همکاری : این دو هیچ تجربه مشترکی نداشته اند.

رضایی‌ها| حسن و حبیب

به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم
به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم

حسن رضایی: حسن رضایی متولد 1318 در ملایر استان لرستان است. او یکی از رکورداران بازی در فیلم‌های فارسی است که در بیش از 150 فیلم حضور داشته. در بسیاری از فیلم‌ها تنها بدلکار بوده، اما دوبار برای فیلم‌های «شبح کژدم» و «آبادانی‌ها» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است.

حبیب رضایی : حبیب رضایی 30 سال پس از حسن رضایی در تهران به دنیا آمده. او علاوه بر بازیگری، بازیگردان و دستیار کارگردان در کنار کارگردان‌های بزرگی را تجربه کرده. اما اولین بازی او در سینما در فیلم «آژانس شیشه‌ای» به عنوان یکی از ماندگارترین نقش‌هایش در حافظه مخاطب سینما مانده است.

تجربه همکاری: این دو هیچ همکاری مشترکی نداشته‌اند.

خلیق‌ها | شیدا و سوگل

به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم
به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم

سوگل خلیق : متولد 1366 تهران است. او در رشته کارگردانی تحصیل کرده و از اوایل دهه 90 با تئاتر فعالیت هنری خود را شروع کرده. سوگل به دلیل بازی در سریال «هم‌گناه» در نقش یک فرد تراجنسیتی، به شهرت زیادی رسید و همین چند ماه پیش هم فیلم «شب طلایی» با بازی او بر پرده سینماها بود.

شیدا خلیق: متولد 1372 است. او به واسطه مادرش ناهید مسلمی که از بازیگران قدیمی تئاتر است، از کودک با صحنه تئاتر آشنا بوده. خودش در دانشگاه طراحی صحنه خوانده و به دلیل نوع بازیش بیشتر او را در آثار کمدی می‌بینیم. در فیلم «بوسیدن روی ماه» در سن 17 سالگی بازیگری نقش اصلی را تجربه کرد و پس از آن با سریال‌های «گلشیفته» و «مترجم» بیشتر به مخاطب معرفی شد.

 تجربه همکاری: این دو چون به تازگی وارد دنیای بازیگری شده‌اند در بسیاری اوقات از سوی مردم و مخاطبان با هم اشتباه گرفته می‌شوند، اما تا به حال هیچ همکاری مشترکی نداشته‌اند.

مظفری‌ها| سعید و مجید

به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم
به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم

سعید مظفری: سعید مظفری متولد تهران و از دوبلور‌های با سابقه سینما و تلویزیون است. او کارش را از دهه 40 شروع کرد و صدایش را به جای شخصیت‌های بسیار ماندگاری شنیده‌ایم مثل کلینت ایستوود در فیلم «خوب، بد، زشت». مظفری هنوز هم از دوبلورهای فعال است.

مجید مظفری: این بازیگر پیشکسوت هم متولد تهران است. او بازیگری از دهه 50 شروع کرده و در سال‌های دهه 60 به عنوان جوان اول سینمای ایران در بسیاری از آثار سینماا و تلویزیونی حضور داشت. پس از آن کم کم تبدیل به نقش مکملی شد که همیشه بازی‌اش دیده می‌شود. او در این سال‌های بسیاری از ژانرهای بازیگری تجربه کرده. مظفری 3 بار نامزد دریافت سیمرغ از جشنواره فیلم فجر بوده و در سال 1370 برای بازی در فیلم «مسافران» به کارگردانی بهرام بیضایی جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از این جشنواره گرفت. مجید مظفری یک دختر به نام نیکی دارد که او هم چند سالی است وارد عرصه بازیگری شده.

تجربه همکاری: نکته جالبی که درباره مظفری‌ها وجود دارد این است که سعید مظفری بارها در فیلم‌های ایرانی به جای مجید مظفری صداپیشگی کرده است. در آثاری مانند «آوار»، «تیغ و ابریشم»، «گل مریم» و «آرایش مرگ»

شکیباها| هوتن و شهرام

به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم
به بهانه تولد بهنوش طباطبایی | بازیگرانی که با وجود نام خانوادگی مشابه هیچ نسبتی با هم ندارند | ما با هم فامیل نیستیم

هوتن شکیبا : هوتن متولد 24 خرداد 1363 در سنندج است. او در رشته بازیگری تحصیل کرده و از دهه 80 با حضور در تئاتر کار حرفه‌ای خود را شروع کرده. اما در دهه 90 و با حضور کوتاه در سینما بیشتر دیده شد تا اینکه سال 1395 توسط سروش صحت برای بازی در سریال «لیسانسه‌ها» انتخاب شد. بازی او در این این سریال یکی از کاراکترهای ماندگار تلویزیون در یک دهه اخیر است. او همزمان صداپیشگی در مجموعه‌های کلاه‌‌قرمزی را هم تجربه کرد. هوتن در سال 1397 هم برای بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» اولین سیمرغ بازیگری خود را از جشنواره فجر گرفت. او این روزها مشغول صداپیشگی شخصیت دوست‌داشتنی بچه در سریال «مهمونی» در شبکه نمایش خانگی است.

شهرام شکیبا : شرام شکیا متولد تهران است. او به واسطه اجرا در برنامه‌های تلویزیونی به شهرت رسیده و جز بازی در نقش‌های کوتاه در چند سریال در سال‌های اخیر، سابقه چندانی در بازیگری ندارد.

تجربه همکاری: این دو هیچ همکاری مشترکی نداشته‌اند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا