ارتفاع قیمت شکر نسبت به تعرفه های مصوب، نشانگر افزایش قابل توجه در بازار است. این وضعیت می‌تواند تأثیر خود را بر قیمت محصولات مشتق شده از شکر و همچنین بر صنایع مرتبط داشته باشد. علت این افزایش می‌تواند به عوامل اقتصادی، تغییرات در عرضه و تقاضا، و سایر عوامل مرتبط با صنعت شکر برگردد. لازم است که مقامات صنعتی و دولتی اقدامات مناسبی را برای کنترل و مدیریت قیمت شکر در نظر بگیرند تا اثرات منفی آن بر اقتصاد و مصرف کنندگان کاهش یابد.

به نقل از شمانیوز به گزارش پی ام آپ، اگرچه قیمت شکر در اردیبهشت ماه این سال ناگهان از کیلویی 15500 تومان به 28000 تومان (قیمت خرده فروشی) رسید، اما این نرخ در بازار رعایت نمی شود و هر کیلوگرم شکر سفید به صورت عمده بین 32 تا 40 هزار تومان فروخته می شود.

علیرغم حمایت دولت از واردات این محصول، طبقه بندی آن در رده کالاهای اساسی و تعیین نرخ مالیاتی یک درصدی، این تلاش ها برای فروش شکر به قیمت مناسب رونقی نداشته است.

گزارش های میدانی نشان می دهد علاوه بر رعایت نشدن قیمت مصوب شکر در فروش عمده، قیمت های مصوب در فروش بسته بندی نیز رعایت نمی شود به طوری که شکر بسته بندی 700 گرم 44 هزار و 700 تومان، کیلویی 37 هزار تومان و 2.7 تومان قیمت دارد. شکر کیلویی 97200 تومان به فروش می رسد.

یکی از نکات جالب توجه در این زمینه، عرضه محدود شکر بسته بندی شده به وزن 900 گرم است که دارای نرخ مصوب است. و شرکت های بسته بندی شکر با تغییر وزن این محصول را با نرخ دلخواه به فروش می رسانند.

بنابراین گزارش موضوع گران فروشی شکر توسط وزارت جهاد کشاورزی، بازرسی و نظارت بر فرآورده ضروری این وزارتخانه و اتحادیه کارخانجات قند و شکر ایران پیگیری شد، اما تا کنون هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است. نتیجه و آنها از ارائه گزارش در این مورد خودداری کردند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *