به گزارش پی ام آپ، در جمع خبرنگاران، نعمت‌الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از یکی از برنامه‌های این صندوق برای بازنشستگان خود سخن گفت. طبق اظهارات او، این برنامه شامل پرداخت وام ضروری به بازنشستگان است. در سال گذشته، رقم پرداختی این وام به بازنشستگان کشوری ۱۵ میلیون تومان بوده است و در سال جاری به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

ترکی در خصوص نحوه پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری نیز توضیح داد. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، هر ماه از بازنشستگان متقاضی، قرعه‌کشی صورت می‌گیرد و به طور معمول، بین ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر از بازنشستگان هر ماه، با رقم ۳۰ میلیون تومان، از وام ضروری بهره‌مند می‌شوند.

ترکی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال 460 هزار بازنشسته از ردیف وام 30 میلیون تومانی بهره مند می شوند. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه کارمزد وام مذکور 4 درصد بوده است، افزود: در ماه های پایانی امسال نیز مستمری بگیران این ماه را دریافت کرده اند.

ترکی در خصوص بازپرداخت وام سفر به بازنشستگان کشوری گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده امروز تمامی بازنشستگان از مراکز سلامت وابسته به این صندوق در سراسر کشور بهره مند شده و آن را به صورت اقساط و کسر از حقوق خود پرداخت خواهند کرد.

در این مورد، وی توضیح داد که اگر بازنشسته‌ای بیست درصد از هزینه سفر خود را نقداً پرداخت کند، مابقی هزینه به میزان ۸۰ درصد، به صورت اقساطی از حقوق بازنشستگان کسر خواهد شد. همچنین، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به افزایش تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان اشاره کرد و گفت که این تسهیلات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. اگرچه هزینه این تسهیلات ناچیز است، اما تلاش می‌شود بخشی از هزینه‌های مربوط به ازدواج با رعایت اصول و معیارهای مورد نیاز، تامین شود.

وی به صدور کارت اعتباری مخصوص بازنشستگان جهت خرید لوازم خانگی و منزل اشاره کرد و اظهار کرد که بازنشستگان می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده در قالب این کارت اعتباری برای خرید لوازم خانگی استفاده کنند.

ترکی ادامه داد: توجه به ورزش بازنشستگان از دیگر سیاست های صندوق بازنشستگی کشوری است که در این راستا 13 رشته ورزشی برای بازنشستگان تعریف شده است که بازنشستگان می توانند از این فرصت استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: یکی از سیاست های صندوق بازنشستگی کشوری در این دوره و در هفت ماه گذشته مدیریت جدید، توجه به کار کودکان است و این موضوع در سال 1402 در اولویت قرار گرفته است. در این راستا دو تفاهم نامه با سازمان فنی و کادر تخصصی و اجرایی حضرت امام و بنیاد برکت منعقد شد تا از این فرصت برای بکارگیری فرزندان بازنشستگان استفاده شود. وی به موضوع بیمه تکمیلی مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قرارداد این بیمه با شرکت آتی سازان حافظ است و تعهدات این بیمه نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: طی هفت ماه گذشته اقدامات زیادی در حوزه گردشگری و استفاده از این ظرفیت برای بازنشستگان کشوری انجام شده است و بازنشستگان می توانند از تورهای دیدنی و اقامتی استان های مختلف استفاده کنند و تلاش شده تا از این توانایی برای قرار گرفتن در اختیار مستمری بگیران کشوری به طور کامل استفاده کنید.

ترکی اظهار داشت که یکی از مشکلاتی که بازنشستگان در سال‌های گذشته داشتند، مربوط به زمان پرداخت حقوق آنها بود. به عبارت دیگر، بازنشستگان در گذشته با مشکلاتی در رابطه با زمان پرداخت حقوق خود مواجه شده بودند. در این هفت ماه، تلاش شده است که حقوق بازنشستگان در یک زمانبندی مشخص (در روز ۲۸ هر ماه) به حساب آنها واریز شود و این روند نیز به صورت پیوسته ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *