افزایش حقوق 25 درصدی برای چه دسته از بازنشستگان کشوری است؟

به گزارش پی ام آپ، حمیدرضا حاجی‌بابایی، در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، به تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی اشاره کرد و بیان کرد که بر اساس تنفیذ مواد ۱۲ و ۳۰ برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، دولت مکلف است تا بدهی‌های خود را به تأمین اجتماعی در طی برنامه هفتم پرداخت کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز تأکید کرد که با استهلاک بدهی‌های دولت، باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در تأمین اجتماعی اعم از شاغلین و بازنشستگان، اجرایی شود. همچنین، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، وظیفه مجلس و دولت انقلابی است و حقی اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان واقعیت مطرح کرد که در شرایط کنونی، حال بازنشستگان خوب نیست و صرفا با شعار دادن به این مساله، حل نمی‌شود. همچنین، حاجی بابایی با ابراز تأسف به بن‌بست رسیدن نظام هماهنگ پرداخت، اظهار کرد که دولت باید پیشنهاد خود را درباره نظام هماهنگ عادلانه به صورت لایحه به مجلس ارائه کند.

او با اشاره به رویکرد عدالت‌محورانه دولت سیزدهم، تأکید کرد که برای توسعه عدالت اجتماعی و رفع مشکل کارکنان شاغل و بازنشسته، برنامه نظام پرداخت از وضعیت کنونی به سوی عدالت‌محوری هدایت خواهد شد، تا بتوانیم شاهد عدالت در پرداختی‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی کارکنان دولت را آزار می دهد، این رویکرد می تواند موجب نشاط و امید در بین کارکنان دولت و بازنشستگان شود که از تاکیدات مقام معظم رهبری است. رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: جایگاه کارکنان دولت در افزایش تولید و کاهش تورم قابل چشم پوشی نیست و با رضایت شغلی کارکنان فعال و بازنشسته، انگیزه شما را برای انجام وظایف مهم افزایش می دهد. به یاری خداوند شاهد تحقق اهداف برنامه ریزی شده بوده ایم.» در این منطقه خواهیم بود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *