به نقل از شمانیوز، به گزارش سایت پی ام آپ؛ در آیین پایانی دور ششم بزرگترین رویداد مستقل سینمای ایران، پریناز ایزدیار و محسن تنابنده به عنوان بهترین بازیگران سال توسط آکادمی افسانه زندگی انتخاب شدند.

رئیس مراسم بین‌المللی آکادمی افسانه زندگی در آیین پایانی دور ششم این رویداد مستقل سینمای ایران، که در سالن موج نو آکادمی افسانه زندگی برگزار شد، اظهار کرد: امروز دوباره فرصتی دست داد که هفت فیلم مطرح سینمای ایران در دور ششم از بین تولیدات یکساله (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱) پس از یکسال کار کارشناسی و بررسی آثار در شورای آکادمی افسانه زندگی، انتخاب و معرفی شوند.

سجاد اصغری هفت فیلم برجسته سینمای ایران را که شامل جنگ جهانی سوم به کارگردانی هومن سیدی، نگهبان شب ساخته رضا میرکریمی، بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی، درب کاری سیدهادی محقق، تصور علی بهراد، بی‌رویا آرین وزیردفتری و ملاقات خصوصی امید شمس است، معرفی کرد.

سپس به معرفی بهترین بازیگر و بهترین فیلمبردار سال سینمای ایران پرداخته شد. در این بخش، محسن تنابنده به عنوان بهترین بازیگر برای بازی در فیلم جنگ جهانی سوم و پریناز ایزدیار به عنوان بهترین بازیگر برای بازی در فیلم ملاقات خصوصی و محمد حدادی به عنوان بهترین فیلمبردار سال سینمای ایران برای فیلم بدون قرار قبلی معرفی شدند.

در دور قبل امیر جدیدی برای بازی در فیلم قهرمان، الناز شاکردوست برای بازی در فیلم ابلق و محمد رسولی برای فیلمبرداری فیلم زالاوا به عنوان بهترین بازیگر مرد و فیلمبردار سال انتخاب شدند.

در بخش “چهره ماندگار”، اصغری به یاد عباس کیارستمی، اظهار کرد که تندیس آکادمی افسانه زندگی به یاد عباس کیارستمی به صورت نمادین به ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی فیلم “کپی برابر” تقدیم می‌شود، به منظور ارج نهادن به جایگاه زن در سینمای ایران و جهان.

همچنین لوح تقدیر ششمین دوره آکادمی افسانه زندگی به رسول صدر عاملی و خسرو معصومی از کارگردانان مطرح سینمای ایران اهدا شد.

همچنین در بخش معرفی هفت فیلم کوتاه سال سینمای ایران، داریوش بابائیان، تهیه کننده و پخش کننده، به عنوان دبیر بخش معرفی هفت فیلم کوتاه مراسم بین المللی آکادمی افسانه زندگی، آثار این دوره را معرفی کرد:

نوشابه مشکی(محمد پایدار) ، آرام(روح الله فخرو)، کرم ابریشم (امیر هنرمند)، تشک(آرش حسن‌پور)، جای خالی(نسیم اسدپور)، اتاق آقای ونذ(احسان میرزایی) و پویانمایی زمین بازی(سمانه اسدی)

امیر خانزاده، مدیر روابط عمومی ششمین آکادمی بین المللی افسانه زندگی، گفت: در این دوره سعی داریم با نگاهی به تمامی جوامع کارگری، هفت فیلم شاخص سال سینمای ایران را معرفی کنیم و جایی برای تشکر از همه رسانه ها داشته باشیم. که از دور اول تا کنون ما را حمایت کردند و کمک کردند و همچنین از همه نهادها و کسانی که ما را برای ساخت دور ششم بخش بین الملل و سینمای ایران همراهی کردند تشکر می کنم.

قبلاً، فیلمی به نام “خبری نیست” به کارگردانی ادوارد برگر از آلمان، به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان در بخش بین‌المللی آکادمی افسانه زندگی در دور ششم انتخاب و معرفی شده بود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *