بر اساس گزارش پی ام آپ، نیکی کریمی متولد 19 آبان 1350 در تهران بازیگر و کارگردان سینما است. نیکی کریمی فارغ التحصیل رشته تجربی و دانشجوی انصرافی طراحی مد در دانشگاه آمریکایی است که هم اکنون علاوه بر فعالیت های هنری، مترجم کتاب و عکاس نیز می باشد. نیکی کریمی اصالتاً تفرشی است. نیکی کریمی در دوران دبستان در گروه های کوچک تئاتر بازی می کرد. اعضای خانواده اش در انگلیس زندگی می کنند و او دائما بین انگلیس و ایران رفت و آمد می کند.

عکس زیر خاکی تور آمریکا نیکی کریمی جنجال به پا کرد! /عکس

جواهرات نیکی کریمی همه را شوکه کرد

نیکی کریمی

اولین فیلمی که وی در آن ایفای نقش کرد فیلم عروس به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ است که پس از این فیلم در دو فیلم بزرگ داریوش مهرجویی به نام های سارا و پری بازی کرد.

نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب از اولین ستاره های سینمای ایران پس از انقلاب به شمار می روند.

در سال 1371 برای بازی در فیلم سارا برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره های سن سباستین و نانت شد. در همان سال برای تحصیل در رشته طراحی مد به آمریکا سفر کرد.

او پس از بازی در فیلم های کارگردانان مشهور ایرانی چون ابراهیم حاتمی کیاف، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ در سال ۱۳۷۷ در فیلم دو زن ساخته تهمینه میلانی به ایفای نقش پرداخت. او پس از بازی در این فیلم به بازیگر ثابت فیلم های تهمینه میلانی تبدیل شد و این همکاری تا فیلم واکنش پنجم ادامه داشت.

نیکی کریمی را یکی از اهالی سینما می دانند که علاقه زیادی به حفظ سلامتی دارد و تحت هیچ شرایطی نمی گذارد ظاهر بانوی سالم و جذابش از بین برود!

نیکی کریمی می گوید برنامه روزانه خوبی در رابطه با ورزشش دارد و به هیچ وجه آن را تغییر نمی دهد و حتی در زمان فیلمبرداری هم وقتی به خانه می آید تمریناتش را انجام می دهد. بدنسازی و تناسب اندام جزو برنامه های روزانه اوست اما تنیس هم بازی می کند.

نیکی کریمی در مورد رژیم غذایی من می گوید که تا به حال برنامه غذایی زیر نظر پزشک نداشته است اما همیشه آن را رعایت می کند و حواسش به آنچه می خورد است! خانم خانم که نیم نگاهی به سن و سالش دارد می گوید مراقب باشید و در خوردن غذاهای خوشمزه زیاده روی نکنید.

دو عکس از نیکی کریمی به فاصله 25 سال را در زیر مشاهده می کنید که نشان می دهد بازیگر زن ما چقدر تغییر کرده است! انگار هرگز وجود نداشته است!

او برای اولین بار در فیلم «باج خور» ساخته «فرزاد موتمن» به ایفای نقش خاکستری پرداخت.

او در سال ۱۳۸۳ اولین فیلم بلند خود به نام یک شب را کارگردانی کرد. این فیلم به دلیل شرایط ممیزی در ایران اکران نشد اما در جشنواره های معتبر خارجی از جمله جشنواره کن خوش درخشید. نیکی کریمی فیلم بعدی خود را به نام «چند روز بعد» در سال 1385 ساخت و در شرایطی که کار افتتاحیه همچنان در هاله ای از بلاتکلیفی بود، در دومین فیلم خود نیز بازی کرد و فیلمی قابل قبول و تحسین برانگیز را کارگردانی کرد. این فیلم به دلیل مشکلات ممیزی هنوز در ایران اکران نشده است.

نیکی کریمی

نیکی کریمی در زمینه عکاسی نیز فعالیت دارد. او تاکنون چندین نمایشگاه عکاسی از آثارش برگزار کرده است. او تاکنون سبک های مختلف عکاسی مانند پرتره را تجربه کرده است اما عکاسی از طبیعت در آثارش جلوه بیشتری دارد. نیکی کریمی که بستگانش در انگلیس زندگی می کنند، روزانه بین تهران و لندن رفت و آمد دارد.

نیکی کریمی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

نیکی کریمی به سوالات خبرنگاران درباره ازدواجش پاسخ قانع کننده ای نمی دهد و مشخص است که دوست ندارد کسی در زندگی خصوصی و شخصی اش دخالت کند. وی در پاسخ به اینکه چرا ازدواج نمی کنید، پاسخ داد که: این سوالات دور از ادب است!

 

کارگردان

●آتابای – 1398

● شیفت شب – 1393

● روزی روزگاری فوتبال – 1391

● سوت پایان – 1389

● چند روز بعد – 1385

● یک شب – 1383

● داشتن یا نداشتن – 1380

تهيه كننده

● آتابای – 1398

● آذر – 1395

● شیفت شب – 1393


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *