به گزارش پی ام آپ، در دو روز گذشته آشفتگی های سیاسی در روسیه بازارهای مالی تهران را تحت تاثیر قرار داد و به دنبال نوسانات قیمت دلار، قیمت طلا و ارز نیز دچار نوسان شد. قیمت طلا و سکه روز شنبه با از دست دادن رشد روز گذشته و کاهش قیمت سکه امامی از کانال 29 میلیون تومانی.

کاهش قیمت در بازارهای مالی به ویژه طلا و ارز پس از پایان تنش های داخلی در روسیه رخ داد. درگیری های داخلی روسیه به رهبری پریگوژین، رهبر گروه شبه نظامی واگنر، پس از 24 ساعت فروکش کرد. این درگیری های داخلی با پیشنهاد رئیس جمهور بلاروس برای توقف پیشروی واگنر در خاک روسیه و جلوگیری از تنش های بیشتر پایان یافت.

پس از افزایش هیجانی روز شنبه، قیمت طلا و ارز از روز گذشته با خروج گروه واگنر از مسکو روند نزولی را آغاز کرد. کارشناسان اقتصادی معتقدند بازار منتظر نتایج سفر وزیر امور خارجه به عمان و قطر است و در صورت انتشار اخبار مثبت در این بخش، روند کاهشی قیمت طلا و ارز ادامه خواهد داشت.

پیامدهای جدی کنترل دستوری قیمت در آینده

کارشناسان اقتصادی معتقدند کشور در حال حاضر در دوره‌های نوسانات ارزی به سر می‌برد و دولت اقداماتی را برای کنترل قیمت‌ها از جمله خرید و فروش خودرو، اخذ مالیات و انواع دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها انجام می‌دهد که تبعات تورم را در بازارها تشدید می‌کند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر بازار طلا و سکه در رکود به سر می برد و معامله گران ترجیح می دهند برای روشن شدن وضعیت و درج اخبار موثق در مورد معاملات برجام، معاملات را متوقف کنند.

دیروز یکشنبه 4 تیر 1402 قیمت سکه امامی با 28 میلیون و 590 هزار تومان کاهش قیمت 711 هزار تومان بازخرید شد. همچنین ارز بهار آزادی ۲۱۸ هزار تومان کاهش یافت و ۲۵ میلیون و ۵۸۳ هزار تومان مبادله شد.

نیم سکه و ربع سکه هر کدام 200 هزار تومان کاهش داشته اند. این قطعات به ترتیب با قیمت 15700000 تومان و 10700000 تومان مبادله شدند.

سکه گرمی دیروز تنها قطعه ای بود که با 80 هزار تومان افزایش قیمت به 6 میلیون و 380 هزار تومان رسید.

مسیر حباب سکه امامی از بقیه جدا شد.

4 تیرماه قیمت حبابی تمام قطعات سکه به جز سکه امامی برخلاف کاهش قیمت سکه افزایش یافت. قیمت حبابی سکه بهار ۴۰۷ هزار تومان، نیم سکه ۲۰۲ هزار تومان، ربع سکه ۵۱ هزار تومان و سکه گرمی ۵۶ هزار تومان افزایش یافت. حباب سکه امامی دیروز 83 هزار تومان کاهش یافت.

علاوه بر این، قیمت طلا نیز کاهش قابل توجهی داشت. دیروز هر مثقال طلا 310 هزار تومان ارزان شد. کاهش قیمت این میزان طلا را به 10 میلیون و 217 هزار تومان رساند. هر گرم طلای 18 عیار نیز با 72 هزار تومان کاهش با قیمت 2 میلیون و 358 هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم دیروز با قیمت دو میلیون و 326 هزار تومان معامله شد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *