کاهش قیمت طلا

به نقل از شما نیوز، به گزارش سایت پی ام آپ، قیمت طلا روز جمعه بیشترین کاهش هفتگی خود را در چهار ماه اخیر تجربه کرد. افزایش قیمت دلار و اظهارات سختگیرانه مقامات فدرال رزرو بر قیمت این فلز گرانبها تاثیر گذاشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز در زمان نگارش این مقاله با 7 دلار افزایش به 1921 دلار رسید.

شاخص دلار 0.5 درصد افزایش یافت و به بالاترین ارزش هفته گذشته رسید. به این ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران شده و تمایل به آن کاهش می یابد.

پس از آن که جروم پاول، رئیس خزانه داری آمریکا در سخنرانی خود در کنگره، افزایش بیشتر نرخ بهره را اعلام کرد، دلار افزایش یافت. وی قول داد بانک مرکزی با احتیاط عمل کند.

کاهش شدید قیمت طلا همه را شوکه کرد / ریزش طلا همچنان ادامه دارد!

پاول طرفدار افزایش بیشتر نرخ بهره است و انتظار ندارد این روند به این زودی پایان یابد. این اظهارات خبر خوبی برای بازار فلزات نبود.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، روز جمعه در مصاحبه ای گفت که بانک مرکزی احتمالاً در سال جاری دو بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد دهد که یک پیش بینی منطقی است.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را به عنوان یک سرمایه گذاری بی سود افزایش می دهد و تمایل به نگهداری آن را کاهش می دهد.

کاهش شدید قیمت طلا همه را شوکه کرد / ریزش طلا همچنان ادامه دارد!

قیمت نقره امروز با 0.53 درصد کاهش به 22 دلار و 55 سنت رسید. پلاتین با قیمت 921 دلار و 70 سنت زیر 0.39 درصد معامله می شود.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures در شیکاگو گفت: «پاول بسیار خوش‌بین بود. او طرفدار افزایش بیشتر نرخ بهره است و به این زودی شاهد کاهش نرخ نیست.

مری دالی، رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو روز جمعه در مصاحبه با رویترز گفت که دو افزایش دیگر نرخ بهره در سال جاری پیش بینی بسیار معقولی است. نرخ بهره بالاتر در ایالات متحده هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهد.

طلا در این هفته 2 درصد کاهش یافت و از زمانی که در اوایل ماه مه از سطح کلیدی 2000 دلار عبور کرد، بیش از 150 دلار کاهش قیمت را تجربه کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *