اخبار ورزشی

تنها فوتبالیست حاضر در جشن عروسی گلزار! /مصاحبه با فراز فاطمی درباره انتخاب سرمربی استقلال

مهاجم سابق استقلال، پرسپولیس و تیم ملی به شدت از حضور جواد نکونام در راس هرم رهبری این تیم حمایت کرد.

به گزارش آرسه آنلاین، فراز فاطمی یکی از مطرح ترین فوتبالیست های دهه 80 کشورمان بود، بازیکنی که علاوه بر پوشیدن پیراهن استقلال و پرسپولیس، فضای بازی در خارج از کشور را نیز تجربه کرد، سرمربی سابق این تیم. امید که در پی استعفای مهدی مهدوی کیا تصمیم به استعفا داد در گفت و گو با خبرورزشی به بررسی شرایط استقلال پرداخت و البته دوست دوران که از دوران کودکی اش که حالا سوپراستار سینما محسوب می شود برایمان گفت.

از استقلال شروع کنیم. انتخاب جواد نکونام را چطور می بینید؟

بهترین گزینه بود بهترین گزینه و بهترین انتخاب چون هم هوادارانش او را قبول دارند و هم کاریزما و دانش فنی لازم برای هدایت استقلال را دارد. جواد نکونام می تواند در استقلال موفق شود و حالا همه باید دور هم جمع شوند و به او کمک کنند تا نتایج خوبی بگیرد. جواد باید این فرصت را داشته باشد که ایده هایش را در تیم پیاده کند. به نظر من همانطور که به آقای یحیی گل محمدی زمان دادند و الان نتیجه را می بینند باید به جواد نکونام عزیز هم فرصت بدهند تا کاملا در استقلال جا بیفتد. به نظر من نکونام می تواند گل محمدی استقلالی شود.

در رابطه با دستیاران نکونام بحث های خاصی وجود دارد. یک گروه می گویند همکارانش باید استقلالی باشند، اما برخی معتقدند او قرار نیست فقط از بین چهره های قدیمی استقلال انتخاب کند.

وقتی سرمربی می آوریم باید به شما بدهیم چون اگر تیمی نتیجه نگیرد هیچ کس به دستیاران کاری ندارد و سرمربی باید پاسخگو باشد. ما آقای نکونام را آورده ایم و حالا باید به ایشان اختیار انتخاب دستیار را بر اساس ایده و روش ایشان بدهیم. اگر هیچ کدام از دستیاران شما استقلالی نباشند، مشکلی نیست، مهم این است که استقلال با هدایت این مربیان نتایج خوبی بگیرد و موفق شود.

خودت مهاجم استقلال بودی. به نظر شما این تیم یک مهاجم کلاسیک می خواهد یا بهتر است از محبی یا قایدی در خط حمله استفاده کند؟

اصلا نباید از قایدی و محبی به عنوان مهاجم استفاده کرد، این اتفاق خوبی نیست چون وینگرهای خوبی هستند و اگر به خط حمله برسند، کارایی آنها پایین می آید و استقلال متضرر می شود. به نظر من استقلال حتما باید یک مهاجم کلاسیک به خدمت بگیرد تا امتیاز گلزنی اش را افزایش دهد. از سوی دیگر، در خط میانی به بازیکنانی مانند فابیو جانواریو یا مجتبی جباری نیاز دارید تا برای مهاجمان موقعیت ایجاد کنند.

شما مدیر تیم امید بودید. متاسفانه این تیم چند ماهی است که سرمربی ندارد و مردم نگران وضعیت آنها هستند.

من علاوه بر مربیگری این تیم، بازیکن تیم امید نیز بوده ام و مشکلات این تیم را می دانم. البته رئیس فدراسیون تغییر کرد و برخی از این اتفاقات در تیم امید اجتناب ناپذیر بود اما حالا همه باید از رضا عنایتی و شاگردانش حمایت کنیم تا بالاخره طلسم نرفتن به المپیک در 50 سال گذشته شکسته شود.

جدا از دنیای فوتبال، می خواهیم از شما یک سوال هنری بپرسیم. محمدرضا گلزار سوپراستار سینمای ایران که چند روز پیش ازدواج کرد یکی از بهترین دوستان شماست. تو مراسمش بودی؟

بله بله! من و رضا از دوران دبستان با هم همکلاسی و دوست بودیم و دوستی ما 40 سال است که وجود دارد. من در عروسی رضا بودم و تنها فوتبالیست آنجا بودم. ضمناً از آنجایی که این همه خانواده محترم را می شناسم، بعد از مدت ها این همه بزرگوار را در کنار هم دیدم و سلام کردم. رضا واقعا پسر خوش قلب و باهوشی است و در کنار سینما در موسیقی هم استعداد بالایی دارد. برای او و همسرش آرزوی موفقیت دارم و مطمئنم با توجه به این اتفاق زیبا که در زندگی اش رخ داد آینده بهتری در عرصه حرفه ای در انتظار اوست.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا