اخبار روز

تسهیلات و برنامه‌های حمایتی دولت برای ازدواج و خانواده در دهه شصت! /طرح ازدواج آسان و نقش مسکن در تربیت نسل

به نقل از شمانیوز به گزارش پی ام آپ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ترویج ازدواج آسان اقوام دهه شصتی را آغاز کرده ایم و در دهه شصت امسال چهار تسهیلات ویژه به زوجین ارائه می شود.

انسیه خزعلی افزود: اجرای این امتیازات و حمایت ها با موافقت وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی و برخی بانک ها آغاز شد.

وی ادامه داد: در این راستا می توان به تسهیلات ویژه ازدواج، تسهیلات ویژه جهیزیه در قالب کالابرگ، تسهیلات ویژه اشتغال و بیمه زوجین دهه 60 اشاره کرد.

معاون زنان و خانواده خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط دهه شصت باید برنامه ویژه ای برای آنها داشته باشیم و امیدواریم این تسهیلات به متولدین دهه ها و شهرستان های دیگر نیز تعمیم یابد.

خزعلی همچنین به طرح ازدواج آسان در بشاگرد اشاره کرد و گفت: گروه های جهادی در بشاگرد حرکت های خوبی انجام داده اند و مسکن موضوع مهم ازدواج است که هم کمیت و هم کیفیت آن بسیار مهم است.

تاثیر منفی آپارتمان نشینی در تربیت نسل

وی افزود: کیفیت مسکن به ویژه در شهرهایی که خانه ها آپارتمانی هستند می تواند بر زندگی و نوع و کیفیت نسل تاثیر منفی بگذارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: برنامه دولت توسعه افقی مسکن (خانه های ویلایی) است، این برنامه در شهرهایی که این امکان وجود دارد اجرا می شود.

خزعلی ادامه داد: امیدواریم در این مناطق (هرمزگان) که شرایط زمین برای ویلاسازی و گسترش افقی مساعدتر است، با همکاری مسئولان چنین اقدامی انجام شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین در دیدار با مردم روستای گرهون افزود: 200 میلیون تومان وام و 200 میلیون تومان جهیزیه و 200 میلیون تومان وام اشتغال بخشی از تسهیلات ارائه شده به دهه 60 است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، این افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر هستند و دولت تمام کمک های آنها را به صندوق بیمه پرداخت می کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: این تسهیلات برای امسال است و با توجه به شرایط دهه شصت باید از آن ها حمایت ویژه شود.

خزعلی با تاکید بر اینکه بانوان هرمزگانی در دور اول سفرهای استانی مورد توجه ویژه قرار گرفتند، گفت: اقدامات انجام شده در دور اول در دور دوم سفرهای استانی دولت را تکیه می کنیم و توجه ویژه به روستاها خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توسعه و توسعه بشاگرد مورد توجه مسئولان و دولتمردان بوده است، افزود: در این مدت با کارهای انجام شده و کارهای خیر چهره منطقه تغییر کرده است. در حال انجام هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: اکنون معلمان و پدیدآورندگان بشاگرد از جمله تربیت شدگان و معتقد به مکتب امام خمینی (ره) هستند و نباید زنان را دست کم گرفت.

خزعلی گفت: باید تلاش زیادی کرد تا این منطقه به جایگاه مطلوب برسد.

وی در خصوص مشکلات بخش کافر و پارامون از جمله عقرب گزیدگی و کمبود امکانات برای انتقال بیماران به مراکز درمانی، مشکل دریافت وام ازدواج، نبود جاده مناسب و مشکل مدارس گفت: ادامه می دهم. این موضوعات از طریق دستگاه اجرایی مربوطه حل و فصل شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا