به نقل از شمانیوز

به گزارش سایت طلا، معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرد: از آنجایی که افزایش مشارکت تسهیلات خرد در شبکه بانکی یکی از اهداف مهم بانک مرکزی و شبکه بانکی محسوب می شود، اقدامات و اقدامات مختلفی انجام شده است. . در نظر داشته باشید که کم کم عملیاتی شده و در حال اجرا هستند و یکی از این مراحل بررسی و اصلاح مدل اعتبارسنجی افراد حقیقی به منظور افزایش دقت و همچنین پوشش آماری رتبه اعتباری افراد بود. .

وی ادامه داد: در نتیجه پس از بررسی های متعدد و آزمون های استاندارد، نسخه جدید مدل امتیازدهی اعتباری افراد در جلسه امروز شورای ارزیابی اعتبار ارائه و به تصویب اعضا رسید.

ابوذر سروش ضمن تشریح ویژگی‌های این مدل گفت: مدل جدید بر اساس تجربیات جهانی و با استفاده از شاخص‌های بانک جهانی و پنج شرکت معتبر بین‌المللی در زمینه مدل‌سازی و اعتبارسنجی مبتنی بر یادگیری ماشین تهیه شده است. بهبود یافته است. به طور قابل توجهی در مقایسه با مدل قبلی.

قائم مقام بانک مرکزی افزایش پوشش آماری افراد برای اعطای رتبه اعتباری و همچنین افزایش دقت مدل را از مهم ترین ویژگی های نسخه جدید برشمرد و گفت: در مدل قبلی فقط افرادی که از بانک ها تسهیلات دریافت کرده بودند مورد بررسی قرار گرفت و بنابراین امتیاز اعتباری افرادی که سابقه دریافت تسهیلات از بانک ها را نداشتند مشخص نبود اما در نسخه جدید میزان پوشش و دقت مدل مشخص شده است. با افزایش عوامل شامل بهبود یافته است.

سروش با تاکید بر اینکه با همکاری و هماهنگی نهادهای ذیربط تنوع اطلاعات در نسخه جدید افزایش یافته است، تاکید کرد: در طراحی این مدل از شاخص های متعددی از جمله رفتار مردم در پرداخت تسهیلات استفاده شده است. سابقه پرداخت چک و سابقه محکومیت مالی افراد، وضعیت پرداخت مالیات و حتی مواردی مانند پرداخت یا عدم پرداخت تخلفات راهنمایی و رانندگی را می توان از مهمترین شاخص های تعیین امتیاز اعتبار دانست.

معاون نظارت بانک مرکزی تاکید کرد: نسخه جدید تا یک ماه آینده عملیاتی می شود و برای اجرا به شبکه بانکی تحویل می شود.

وی با امید به اینکه از این پس و با اجرای این مدل، دسترسی عادلانه مردم به تسهیلات اعتباری و بانکی افزایش یابد، افزود: به روز رسانی مدل امتیازدهی اعتباری بر اساس ظرفیت های اطلاعاتی در اقساط اختصاصی است. دستور کار مرکزی بانک قرارداد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *