به گزارش پی ام آپ، محمدعلی باغستانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره آمار سود سهام عدالت اظهار کرد: از این حیث می توان گفت با توجه به درخواست ارائه شده از سوی شرکت ها، در حال حاضر هیچ درخواستی برای سود سهام عدالت وجود ندارد. موجودی در شرکت سپرده گذاری مرکزی به این معنا که اگر ناشر از طریق شماره حساب های ثبت شده در سجام درخواست پرداخت تسهیلات را داشته باشد، پاسخ داده شده و پرداخت انجام شده است.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت انتقال سهام از متوفی به وراث گفت: در حال حاضر امکان انجام فرآیند انتقال سهام از متوفی به وراث به صورت دستی وجود ندارد و باید انتقال سهام از طریق سیستم انجام شود.

مدیرکل شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به اینکه تعداد سهامداران فوت شده به 3 میلیون و 600 هزار نفر رسیده است و وراث این متوفیان باید شناسایی شوند، ادامه داد: در حال حاضر خدماتی بر اساس اطلاعات میراث متوفی نداریم. دارندگان از سال 1364 که از طریق آن متوفی و ​​وراث آنها را شناسایی کرده و به وراث خود دسترسی داشته باشند تا در چارچوب نظام به آنها سهام واگذار کنند.

باغستانی تاکید کرد: باید توجه داشت که هم سهام متوفی و ​​هم عایدی سال های گذشته باید به وراث واگذار شود و بین آنها تقسیم شود و برای این اقدام نیازمند بانک های اطلاعاتی گسترده هستیم و باید داده های محکمی داشته باشیم که همچنان قابل دسترسی باشد. به این اطلاعات و داده هایی که ما نداریم

وی با اشاره به اینکه در حال طراحی سامانه جامعی برای این اقدام در شرکت سپرده گذاری مرکزی هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر از سال 85 خدماتی با اطلاعات سهامداران فوت شده نداریم، هرچند دستگاه قضایی در سال 97 خدمات ارائه کرده است، اما جمعیت محدودی را شامل می شود. و عملا دردی را دوا نمی کند.

مدیر کل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: اکثر متوفیان مربوط به سال های 85 تا 97 هستند و در حال راه اندازی سامانه ای با اطلاعات کامل این افراد هستیم و البته قطعا از خدمت عدالتخواهی استفاده خواهیم کرد اما شما باید از مدل دیگری بر اساس آن اطلاعات استفاده کرد.» و آمار متوفی و ​​وراث را داشته باشد که بر اساس آن وراث شناسایی و سهام و سود سالهای آخر به آنها پرداخت شود.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *